| Powrót do poprzedniej strony |

ZAPOWIEDŹ EARTHA 3 z SECRET SERVICE 05/01

Po ostatecznym zniszczeniu swej ojczystej Niebieskiej Planety, Ziemi, człowiek musiał poszukać nowego miejsca do dalszego swego bytowania. Trzy opozycyjne obozy, na które jakiś czas wcześniej podzieliła się ludzka społeczność, wyruszają w otchłanie kosmosu i rozpoczynają poszukiwania nowego domu. Niestety, nie wiadomo jeszcze, gdzie ostatecznie dotrą... Jasmina Henderson, dowódca Lunar Corporation (LC), próbuje nawiązać kontakt, a następnie współpracę z ED i UCS, pozostałymi dwoma obozami. Chociaż propozycja ta odbierana jest z początku jako podstęp, to i tak dochodzi do porozumienia. Na jego mocy wrogie sobie dotychczas ugrupowania łączą swe wysiłki w usiłowaniu osiągnięcia wspólnego celu - planety Mars. Kolonizatorzy wyruszają na Czerwoną Planetę, która staje się dla nich jedyną nadzieją na przeżycie. EARTH 3 będzie kontynuacją serii EARTH (EARTH 2140 i 2150), trójwymiarową strategią czasu rzeczywistego (3D RTS). Podobnie jak w części poprzedniej, tak i tutaj wszystkie elementy krajobrazu (budynki, jednostki itd.) będą zbudowane z wielokątów. Dynamiczne światła oraz efekty specjalne (dym, mgła, ogień, wybuchy itp.) to najlepszy dowód na potwierdzenie wysokiego poziomu zaawansowania technicznego silnika graficznego E3. Zmieniający się cykl dobowy nie zaskoczy już chyba nikogo - ta standardowa już opcja będzie oczywiście dostępna także w trzeciej części gry. Każda z kampanii podzielona zostanie na dziesięć ogromnych misji, do których przygotują nas misje treningowe. Dlaczego o tym piszę? Otóż gracz ma się tu wcielić w rolę konstruktora nowych pojazdów. Napęd, nadwozie, działka - wszystko to elementy składające się na wymaganą całość. Według zapowiedzi producenta schemat ten ma być ulepszony względem EARTH 2150. Zostaną wprowadzone obiekty specjalne, mające duży wpływ na dany pojazd. Mowa też o „specjalnych pojazdach" z przeznaczeniem wykonania zadań eksperymentalnych. Warto przypomnieć, iż w EARTH 2150 to właśnie samodzielna budowa pojazdów była dużym atutem tej gry oraz ciekawą innowacją w świecie strategii czasu rzeczywistego. W ten sposób możemy samodzielnie wybrać przeznaczenie każdego z nich, nie mówiąc o kontrolowaniu finansów przeznaczonych na poszukiwania nowych rozwiązań. Innymi słowy, podczas rozgrywki będziemy zajmowali się także ekonomią wojenną.
Świat gry zostanie bardzo rozbudowany, a skupienie się tylko na jednym froncie będzie najgorszym wyborem. Kilka miejsc akcji - nie tylko w bazie podstawowej, ale także w kilku innych -otwiera wiele strategicznych możliwości: drogę albo do sukcesu, albo do porażki. W trzeciej części EARTH rozbudowany będzie także element walki podziemnej. Wprawdzie możliwość ta była obecna już w części drugiej, lecz teraz jej znaczenie wzrośnie niemalże stukrotnie. Wykorzystując odpowiednią technikę, wydajemy rozkazy przeprowadzenia jednostek w odległe tereny oraz przede wszystkim - tworzymy podziemne budowle. Z powodu braku wody, której obecność na Czerwonej Planecie jest wykluczona, nowa droga podboju może okazać się bardzo interesująca. Z myślą o graczach podpiętych do Internetu powstaje specjalny serwer Earth-NET. Dzięki niemu spotkamy się przed stoczeniem jednej z kilku możliwych walk. Obecnie wiadomo o zaimplementowaniu dwóch trybów: tradycyjnego deathmatchu (każdy na każdego) oraz Capture the Flag (zdobądź flagę przeciwnika|; jednak ich liczba z pewnością się zwiększy. Do zabawy powinien wystarczyć sprzęt z procesorem Pentium 200 MMX, pamięcią 32 MB RAM oraz akceleratorem graficznym z 4 MB na pokładzie. Za pośrednictwem firmy Topware gra zostanie w pełni zlokalizowana, a data premiery przewidywana jest na IV kwartał 2001 roku.

Valpurgius
TopWare