JEDNOSTKI LC

Wygląd i nazwa jednostki

Opis

Dane techniczne(*).

Lunar

Opis –  jednostka dostępna zaraz po rozpoczęciu gry. Jest to bardzo słaby pojazd bojowy, ponieważ jest mało odporny na ostrzał i pozbawiony całkowicie pancerza nie polecam budowania go. Mimo, iż jest bardzo tani a budowa tego pojazdu z lekkimi rakietami trwa 40 sekund (przy standardowej prędkości gry) a z działkeim 20mm jeszcze krócej, to tak naprawdę tylko większa ilość Lunarów pozwoli odeprzeć atak. Plusem jest że można na niego zamontować pole siłowe. Nie polecam stosować tych pojazdów do ataku na przeciwnika, bo gdy ten będzie miał parę małych wierz z plazmą lub laserem, to porażka gwarantowana. Można go wykorzystywać jako pojazd cywilny posiadający moduł przychwytujący.
Używanie – Z powodu małej wytrzymałości nie zalecam używania go przeciwko przeciwnikowi. Ponieważ jest on bardzo szybki można używać jako pojazd przechwytujący. Korzystając z szybkości tych pojazdów z drobną obstawą (morze być to obstawa z Lunarów wyposażonych w działko 20mm), gdy przeciwnik zajmie się niszczeniem obstawy należy użyć 2-3 Lunarów przechwytujących które należy wysłać na budynek najlepiej dla wygody zaznaczyć jednostki i wcisnąć Ctrl + 1 późnij po wciśnięciu przycisku „1” będzie można zaznaczyć ustawione pod tym przyciskiem jednostki. Gdy już rozpęta się walka musisz szybko wysłać Lunary na jakiś ważny budynek w pobliżu np. elektrownię, fabrykę lub rafinerię :-) Jak już budynek będzie nasz możemy uruchomić autodestrukcje lub sprzedać go, ale prędzej wróg sam zniszczy nie swoją strukturę. Można także przejąć mała wieżę która pomorze zniszczyć wroga. Dobrym pomysłem jest wyposażenie Lunara m2 w miotacz dźwiękowy dzięki dużej szybkości można będzie w nim wjechać w sam środek oddziałów wroga a miotacz dźwiękowy uszkodzi/zniszczy wszystkie jednostki w zasięgu. Nieźle się także niszczy budynki które są w trakcie budowy ( dotyczy budynków UCS i ED ). Ponieważ są one słabe można szybko wjechać do bazy przeciwnika najlepiej dwoma-trzema Lunarami m3 z działem sonicznym i po budynkach.
 

Energia/Pancerz: 240-300 / 0%
Pole siłowe: 1000
Szybkość: 28-36
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 1 /lekka
Inne: Brak

Moon

Opis – Jest on także dostępny tuż po rozpoczęciu gry. Jest sporo wytrzymalszy niż Lunar i ciągle dosyć szybki. Z rakietami lub działkiem 20mm jest podstawową jednostką uderzeniową w pierwszych minutach gry. Można na nim zainstalować także po wynalezieniu lekkie działo elektryczne i dźwiękowe. Plusem jest to, że można budować go z dowolnym polem siłowym co uodporni moona na broń promienistą. Moom jest dobra jednostką w dobrej cenie a do tego szybko się buduje. Niestety nie będą one za długo królować na polach bitwy, pojawienie się ciężkich rakiet zakończy ich żywot.
Używanie – Pojazdów typu Moon można używać praktycznie wszędzie, doskonale nadają się do obrony i do ataku. Większa ilość pojazdów daje naprawdę dużą siłę ognia. Gdy chcemy zaraz na początku gry zaatakować mając np. 40 jednostek, dzielimy je po 10 i korzystając z kombinacji CTRL + x gdzie „x” to liczba 0-9 i atakujemy odpowiednio zarządzając grupami. Możemy pokonać nawet bardziej rozwiniętego przeciwnika. Należy pamiętać aby te jednostki były wyposażone w różnorodną broń najlepiej we wszystko co się da z przewaga dział elektrycznych i wyrzutni rakiet.
 

Energia/Pancerz: 300-450 /50%
Pole siłowe: 1000-2000
Szybkość: 21-28
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 1 /lekka
Inne: Brak

Crater

Opis – możliwość jego wynalezienia pojawia się gdy zostanie wynaleziony Moon m2. Crater jest bardzo odporny na ostrzał, powolny ale jeszcze nie najwolniejszy. Można na nim zamontować ciężką broń najlepiej ciężkie rakiety lub ciężkie działo elektryczne + lekkie działo elektryczne. Rakiety najwyższej generacji maja duży zasięg co jest sporą zaletą, a co do miotacza dźwiękowego - nie polecam instalować ponieważ powoduje za mało zniszczeń na sekundę dodatkowo broń ta ma słabe działanie w niszczeniu budynków, ostatnim mankamentem jest szybko wyczerpująca się amunicja, a ładowanie trwa dosyć długo. Nie mówię że miotacz dźwiękowy jest bezużyteczny, wg mnie jest bardziej defensywną bronią co nie znaczy że nie można stosować jej w ataku. Można dodać parę sztuk do oddziału. Na tym podwoziu można zainstalować generator wstrząsów, ( dostępny w The Moon Project i Lost Souls ) który umożliwia atak z podziemi na budynki wroga. Można na Crater’a zamontować najmocniejsze pole siłowe ,co uodporni go na broń promienistą. Crater jest jedna z najcięższych broni strony LC.
Używanie – Crater jest dobrą bronią ofensywną jak i defensywną, na pojeździe można instalować takie bronie jak ciężkie rakiety, miotacz dźwiękowy, działo elektryczne i generator wstrząsowy. Głównie wykorzystuje się Cratery z działem elektrycznym i wyrzutnia ciężkich rakiet. Jednostka sprawdza się na polu bitwy, jest wytrzymała a siła rażenia jest duża. Można zwiększyć wytrzymałość jednostki instalując na dziale elektrycznym antyrakiety co przedłuży jej żywotność ( gorzej jeśli przeciwnik będzie miał samą broń promienista ;-) )
 

Energia/Pancerz: 750-1050/ 75%
Pole siłowe: 1000 - 2000
Szybkość: 19
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 1 /ciężka
Inne: Brak

Crusher

Opis – Udoskonalona wersja Cratera, jest wytrzymalszy ale wolniejszy. Ma dwa razy większą siłę ognia, dzięki dwóm zaczepom na ciężką broń. Dość istotną wadą jest jego mała prędkość. Podczas ataku zastaje on w tyle, gdy mniejsze i słabsze jednostki idą na przód. Więc zanim wjedziemy na terytorium wroga należy się zatrzymać i ustawić szyk wg siły ognia i wytrzymałości ( najlepiej robić to na pauzie ), a później ruszyć. Zaletą jest duża wytrzymałość. Jedna jednostka będzie nam długo służyć, jeżeli będziemy jej dawali „odpoczynek” na zregenerowanie pancerza i pola siłowego. Na podwoziu można instalować te same bronie co na craterze, tyko że do dyspozycji mamy dwa zaczepy. Sprawia to, że jeden pojazd staje się bardziej uniwersalny. Możemy na nim zainstalować  np. wyrzutnie ciężkich rakiet i działo elektryczne, co sprawia że będzie można neutralizować zagrożenie zarówno z powietrza jak i ziemi. Równie dobrze można wyprodukować parę jednostek z samym działem elektrycznym i kilka z wyrzutnią rakiet. Trzeba tylko pamiętać by obie wersje jednostek dobrze „wymieszać”. Na podwozie Crushera zainstalować można dwa generatory wstrząsów, a następnie wysłać parę takich jednostek pod bazę przeciwnika ale to opisze w „Używaniu”.
Używanie – Crusher znajdzie zastosowanie wszędzie, ze względu na siłę ognia i wytrzymałość. Na pole walki najlepiej produkować Crushery z działem elektrycznym na jednym zaczepie a na drugim z ciężkimi rakietami, dzięki czemu nie trzeba będzie mieszać jednostek z samymi działami elektrycznymi i wyrzutniami rakiet. Do oddziału Crusherów można dodać parę jednostek innego typu które „niszczeją” gdzieś w bazie, nieużywane. Do tych jednostek można doprodukować parę Crusherów z rakietami i ciężkimi działem elektrycznymi, polecam dodać też parę jednostek Fat Girl z działami elektrycznymi. Niszczenie bazy za pomocą generatorów wstrząsowych: To jest taktyka, którą zastosować możemy, gdy inne już nie pomagają (np. misja bodajże 7 LC w LS ). Budujemy około 8 Crusherów z generatorem wstrząsowym i kilka transporterów amunicji. Koparką wykopujemy tunel pod bazę wroga, umieszczamy tam Crushery. Meteorami powoli odsłaniamy teren bazy, w tym samym czasie rozpoczynamy atak z podziemi. Przy takiej ilości Crusherów wszystko co jest na powierzchni w obszarze działanie broni (kilka pól) zostaje w bardzo szybkim tempie zdematerializowane ;-).  Takim właśnie sposobem jesteśmy w stanie zniszczyć najmocniejszego wroga, lecz na to trzeba czasu... Na koniec dodam, że aby uzyskać najlepszą kontrolę nad jednostkami należy ustawić im zachowanie zaawansowane, wydać rozkaz trzymaj pozycję i zgasić światła.
 

Energia/Pancerz: 600-900 / 50%
Pole siłowe: 1000 - 1500
Szybkość: 18
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 2 /ciężkie
Inne: Brak

Meteor

Opis – Przydatny pojazd latający, najlepiej wynaleźć go tuż po rozpoczęciu gry ponieważ jeśli mamy wroga UCS to będzie na początku produkował Tigery z granatnikami które nie są bronią przeciwlotniczą, podobnie jest z ED którzy będą produkować Pamiry z działem. Meteory można wyposażyć w działko 20mm które po udoskonalenie staje się podwójne tak samo jest z rakietami które są mocniejsza bronią. Niestety Meteory nie będą służyć długo. Gdy przeciwnicy wynajdą wyrzutnie rakiet lub przeciw lotniczy miotacz plazmowy, meteory przestaną być skuteczne, ponieważ jednostka ta jest słaba a i pole siłowe można zainstalować tylko lekkie.
Używanie – najlepiej używać ich zaraz po rozpoczęciu gry ponieważ przeciwnicy głównie ED i UCS zanim wynajdą rakiety będą używać Pamirów z działem 105mm (ED) i Tigerów z wyrzutnią granatów, które raczej nie zagrożą Meteorom. Gorzej gdy przeciwnicy będą mieli wyrzutnie rakiet wtedy szybko pożegnamy się z powietrznym oddziałem.
 

Energia/Pancerz: 180-300 / 25%
Pole siłowe: 0-1000
Szybkość: 36
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 1 /lekka
Inne: Brak

Thunder

Opis – ostatni pojazd bojowy LC, Thunder jest najmocniejszą jednostką latającą tej nacji. Można go wyposażyć w średnie pole siłowe, a z arsenału jest do wyboru – ciężka wyrzutnia rakiet lub ciężki miotacz dźwiękowy. Nadje on się świetnie do ataku na UCS i LC. Można wlecieć do bazy przeciwnika, zniszczyć elektrownie co dezaktywuje broń na budynkach wymagających dostawy prądu. Dobrym wykorzystaniem Thundr’ów jest zbudowanie ok. 7-dmiu sztuk z miotaczem dźwiękowym, które zniszczą w dość krótkim czasie spory odział pojazdów naziemnych nieprzyjaciela, niestety działo dźwiękowe jest KOMPLETNIE bezużyteczne na budynki.
Używanie – Thunder z rakietami jest doskonały do niszczenia budynków wroga. Najlepszym wykorzystanie jest użycie ich do niszczenia elektrowni przeciwnika, dotyczy to głównie LC i UCS, gdyż po tych stronach buduje się parę elektrowni do zasilania wszystkich budynków. Co do ED to trudno nam będzie zniszczyć wszystkie elektrownie. Tworzymy grupę straceńców których większość pójdzie na starty, wyprodukuj OK. 10-ciu i wyślij na wroga. Zlokalizuj elektrownie a następnie je zniszcz. Jak zrównasz z ziemią wszystkie elektrownie, poszukaj pojazdów budowlanych i resztkami Thunderów zniszcz je, by nie wybudowały nowych źródeł zasilania. Jak już to zrobimy wysyłamy wojska które powinny stać gdzieś w pobliżu, by dokończyć dzieło zniszczenia. Co do niszczenia elektrowni ED trzeba uważać na generatory zakłóceń, które uniemożliwią ci zapanowanie nad jednostkami. Dobrym sposobem jest wysłać najpierw „coś” co by odsłoniło wszystkie budynki wroga a później na pauzie włączyć szybkie nagrywanie rozkazów ( po zaznaczeniu jednostek oczywiście ) przyciskiem  i ponaznaczać wszystkie elektrownie, potem pojazdy budowlane. Jak zaznaczyłeś wszystkie elektrownie i pojazdy nie zapomnij by zarządzić odwrót na końcu listy. Następnie należy wyłączyć pauzę. Jednostki będą niszczyć budynki które wyznaczyliśmy nawet pod wpływem generatora zakłóceń. Co do obrony najlepiej z grupki jednostek z mataczem dźwiękowym zrobić pluton i ustawić jego rolę ze „* Zwykły” na „* Obronny”, a następnie zbudować centrum dowodzenia i w panelu wybrać „Obrona”, tak stworzony pluton będzie automatycznie bronił zaatakowane budynki nawet jeśli będą daleko od plutonu. Najlepiej zrobić parę takich plutonów i porozrzucać je po rogach bazy.
 

Energia/Pancerz: 600-750 / 50%
Pole siłowe: 1000 -2000
Szybkość: 25
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 1 /ciężka
Inne: Brak

Crion

Opis – Crion to artylerią na „kółkach”, na tym podwoziu do się zainstalować tylko jedną broń ale jaką… artylerie plazmową, która ma spory zasięg i dużą moc. Parę strzałów i nawet najmocniejsza jednostka zamieni się w kupę złomu. Na Criona można założyć średnie pole siłowe. Sama jednostka jest słaba, ponieważ niema pancerza. Kilka ciężkich rakiet i… Działo plazmowe ma spory zasięg i nie musi stać w środku pola bitwy. 
Używanie - Najlepiej zakraść się ze czterema Crionami w mało strzeżony obszar bazy przeciwnika ( ważne by transporter amunicji nie musiał przelatywać nad wrogiem! ), a następnie przepuścić na niego atak swoimi oddziałami. Można ułatwić sobie życie i przypisać po jedeną-dwie jednostki pod przycisk ( zaznaczasz jednostki które chcesz przypisać pod klawisz w wciskasz CTRL + x, gdzie x to klawisz z numerem, by wybrać zaprogramowane jednostki wciśnij odpowiedni numer ). Podczas walki wciskasz klawisz pod którym przypisałeś/aś jednostki i klikasz na budynek wroga. Nie polecam niszczyć Crionami jednostek wroga, ponieważ w miejscu w którym stał wróg może pojawić się twoja jednostka. Trzeba również pamiętać żeby Crionów nie zostawiać na „pastwę losu”. Najlepiej dać parę jednostek do ochrony i kazać im eskortować nasze artylerie na „kółkach” ( a właściwie na generatorach antygrawitacyjnych ). Na koniec dodam, że aby uzyskać najlepszą kontrolę nad jednostkami należy ustawić im zachowanie zaawansowane, wydać rozkaz trzymaj pozycję i zgasić światła.
 

Energia/Pancerz: 600 / 0%
Pole siłowe: 1000-1500
Szybkość: 15
Ilość zaczepów: 1
Inne: Można zastosować tylko działo plazmowe

Merkury

Opis – jest dostępny zawsze i wszędzie. Wykorzystywany głównie jako transporter amunicji jest szybki i zwrotny lecz ma słaby pancerz. Można zmienić zachowanie jednostki na zwiad który będzie odsłaniał mapę terenu dopóki wróg go nie zestrzeli.
Używanie – niezbędny gdy mamy budynki i jednostki których są bronie wymagające dostawy amunicji ( np. Wyrzutnia rakiet, działo 20mm czy artyleria plazmowa ).  Jednostki potrzebują centrum zaopatrzeniowego do działania. Do budynku tego jednostki przydziela się, zaznaczając i klikając na Centrum.
 

Energia/Pancerz: 900 / 0%
Pole siłowe: 1000-2000
Szybkość: 36
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: Brak
Inne: Transporter Amunicji

Fobos

Opis – ta mała jednostka latająca jest dość przydatną. Można na niej zainstalować radar - dzięki któremu zobaczymy jednostki które zostały zamaskowane ( niewidzialne ) generatorem maskującym. Odsłonimy też pola minowe, które mogą zniszczyć nasze jednostki. Regenerator – przyspiesza samo-naprawę budynków i jednostek. Regenerator pola – przyspiesza uzupełnianie się pola siłowego budynków i jednostek. Fobos’a można wyposażyć w lekkie pole siłowe, sama jednostka jest krucha jak jajko ;-)
Używanie – Fobos Radar – odsłania miny i niewidzialne jednostki w celu uniknięcia niewidzialnych ataków. Najlepiej użyć rozkazu „Eskorta” i zaznaczyć jakąś jednostkę naziemną, najlepiej dać taką eskortę paru jednostkom w razie zniszczenia jednej mamy zapas. Fobos regenerator – najlepiej wyprodukować sporo takich jednostek i porozstawiać je w bazie. Po ataku umieścić je w pobliżu uszkodzonego budynku/jednostki. Fobos reg. Pola – działa tak samo jak Fobos Regenerator tylko, że uzupełnia pole siłowe. Udogodnieniem wyszukiwania potrzebnej nam jednostki Fobos ułatwi nam panel na zakładce „Jednostki”, gdzie po lewej stronie wybieramy „Radary” „Regeneratory HP” lub „Regeneratory pola”
 

Energia/Pancerz: 30 / 25%
Pole siłowe: Brak
Szybkość: 28
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: 1 /Brak
Inne: Pojazd techniczny

Jowisz

Opis – ten ogromny transportowiec przenosi twoje jednostki między bazą a polem bitwy. Jeżeli go stracisz to nic się nie martw, przyleci następny. Pamiętaj jednak, że gdy były w nim jednostki zostaną one stracone.
Używanie – do transportera wkładamy jednostki (zależnie od gry 10 dla EFTBP i 15 dla TMP i LS), ewentualnie bierzemy na pokład gotówkę, maksymalnie może to być 5000cr i lecimy na misję lub do bazy.
 

Energia/Pancerz: 1500 / 0%
Pole siłowe: Brak
Szybkość: "Nieobliczalna"
Ilość zaczepów/ rodzaj broni: Brak
Inne: pojemność 10 jednostek

Opis jednostek LC dla WEC pisał Albert (@ldi) @
 

Powyżej przedstawione dane techniczne jednostek dotyczą gry po zainstalowaniu Patcha 2.8.7.1
(*) - Pole siłowe w misjach wynosi odpowiednio: 1200, 2400 i 3600, podane niżej wartości 1000, 1500, 2000, pochodzą z trybu potyczka