Autor | Odp. |
---|---|
[God]_SetH_ | Żeby skrypt misji był dostępny w potyczce musisz w głównym katalogu z gra (albo podkatalogu WDfiles, nie pamiętam na 100%, ale chyba obie metody działają) utworzyć taką strukturę folderów Scripts\\Gametypes\\Single i tam umieścić skrypt, od tej pory będzie on dostępny jako tryb gry do wyboru. Natychmiastowego ładowania kolejnej misji nie da się zrobić w potyczce, jest to funkcja wywoływana przez skrypt kampanii. Skryptu misji \"pościgowej\", szczerze mówiąc, nie che mi się pisać, ale wszystko co do niej potrzebujesz, znajdziesz w lekcji 2 kursu EarthC na tej stronie (okrągły przycisk z literką C na środku strony głównej, bezpośrednio nad newsami) i oczywiście w dokumentacji EarthC. |
Dozey | No albo chociaż żeby był ten globus co w misji to się chyba da zrobić??a poza tym to jak zrobić ten katalog scripts czy coś takiego?? |
Dozey | dobra juz wiem jak się robi katalog ale jak się łączy mapę ze skryptem tak aby np padal deszcz albo przeciwnik atakowal z poza mapy??? |
[God]_SetH_ | Skrypt misji wybierasz z listy trybów gry (tam gdzie np \"zniszcz budynki\" czy \"wujek Sam\"). Jeśli chodzi Ci o ten globus z którego wybiera się dostępne misje, to można to zrobić tylko i wyłącznie w skrypcie kampanii. Jeśli chodzi Ci o ten który klika się, żeby zakończyć misję, to włącza się go w skrypcie misji komendą \"EnableEndMissionButton(true);\" Deszcz \"robi się\" w skrypcie misji. Żeby zrobić atakujące z za mapy jednostki musisz je najpierw spawn\'ować na mapie (odpowiednia komenda i opis w dokumentacji). Generalnie wogule polecam studiowanie skryptów misji z kampanii TMP lub E2150 zawartych w dokumentacji. |
Dozey | no ale nawet na misjach robiłem swoją kampanię MicorStorm (według wskazówek Palucha) i nic nie było również patrzyłem i studiowałem dokładnie kampanię Generała III Kategorii autorstwa KP2140 i nic! Miałem skrypt mapę itp a nic nie było żadnego microstorm a jak włączę kampanię UCS pisze wybierz grę:LOST SOULS część 3 i generał III kategorii.A mojej kampani ( a raczej Palucha bo to on psiał skrypt) nie ma! KP2140 na pewno łączył skrypty z mapami do gry i pewnie dla niego to pestka ale ja wogóle nie mam pojęcia jak to się robi.Piszę skrypt później mapę tworzę katalog microstorm.wd i tam wsadzam pliki:C:\\Documents and Settings\\Dawid\\Pulpit\\Microstorm\\Levels dokładnie tak to robię podobnie ze skryptem:C:\\Documents and Settings\\Dawid\\Pulpit\\Microstorm\\Scripts a mimo to nic jak na złość nic nie chce się pojawić.proszę o szbką pomoc.pzdr dla kp2140. |
[God]_SetH_ | Mapa jest mapą a skrypt skryptem. Nie łączy się tego w żaden sposób. Mapę robisz w edytorze i nic więcej. Zostaw ją tam gdzie się sama utworzyła. Potem wejdź do tego katalogu gdzie zainstalowałeś grę (domyślnie instaluje się w C:\\Program files\\Reality Pump\\Lost Souls) i tam utwórz katalog \"Scripts\" wejdź do tego katalogu i utwórz w nim katalog \"GameTypes\" a w nim katalog \"Single\" do którego wklejasz skompilowany skrypt który od tej pory będzie dostępny do wyboru jako tryb gry. Skrypt kampanii musi być w podkatalogu Scripts\\Campaigns\\nazwa_nacji\\ gdzie nazwa_nacji to kolejno UCS, ED, LC w zależności dla kogo kampanię robisz. Skrypty kolejnych misji muszą być w katalogu Scripts\\Campaigns\\nazwa_nacji\\Missions, Skrypt kampania musi się nazywać CampaignNazwa_Nacji_Cos_dalej.ecoMP, gdzie \"Nazwa_Nacji\" to ED, LC lub UCS a \"_Cos_dalej\" to nazwa kampanii. A i jeszcze jedno, żeby mapa działała w kampanii nazwa pliku z nią musi zaczynać się od ! (wykrzyknik) np: !nawa_mapy.mis i drugi plik !nazwa_mapy.lnd Tak nazwane pliki nie są wyświetlane na liście map w edytorze dopóki nie wpiszesz w konsoli polecenia \"editor.singleplayer 1\". |
Dozey | dzięki działa. |
Dozey | mam kolejny problem ze skryptem.Kiedy chcę zablokować wynalazek dla gracza ED i kompiluję skrypt pisze jakiś error.Sami zobaczcie robię polecenie według wskazówek Paluch\'a : mission \"translatetittlemission6\" { player playerUCS; player playerED; state Initialize; state Working; state Nothing; state ShowBriefing; state Initialize { playerUCS = GetPlayer(1); playerED = GetPlayer(2); playerED= GetPlayer(11); playerUCS.SetMoney(70000); playerED.SetMoney(500000); playerED.SetMoney(500000); playerED.EnableResearch.(\"RES_ED_AB1\",false); playerED.EnableResearch.(\"RES_ED_UA22\",false); playerED.EnableResearch.(\"RES_ED_UA42\",true); playerED.EnableResearch.(\"RES_ED_UBT1\",false); playerUCS.EnableResearch.(\"RES_UCS_UHL3\",false); playerUCS.EnableResearch.(\"RES_UCS_UOH2\",true); playerUCS.EnableResearch.(\"RES_UCS_UOH3\",false); playerED.AddResearch.(\"RES_ED_UBT2\",true); playerED.AddResearch.(\"RES_ED_WMR3\",true); playerUCS.AddResearch.(\"RES_UCS_WSMR3\",true ; playerED.EnableResearch.(\"RES_ED_WHR1\",false); playerED.EnableResearch.(”\"RES_ED_UHW1\",false); playerED.EnableResearch.(\"RES_ED_UMW3\",true); A EarthCMP na to:error C0000:Expected \';\' i to w linijce 24 czyli tam gdzie zaczyna się skrypt zablokowania wynalazku.Co mam zrobić????? |
Dozey | A przy okazji co mam zrobić by mieć tylko pojazdy z modu operation betax v7 ale bez takich rzeczy jak zablokowana możliwość montowania broni na podwoziach Tajga i Cargo Salamander jak też bez tych wszystkich trybów gry i tego zwalonego interfejsu?? |
[God]_SetH_ | 1) Po player.EnableResearch nie stawia się kropki przed nawiasem, poza tym dwa razy przypisujesz numer temu samemu graczowi - playerED, musisz zdefiniować kolejnego gracza o innej nazwie, np playerED1 i playerED2. 2) EarthC jest przystosowany do gry w wersji 1.0 i 1.3 TMP lub 1.0 LS (który jest tak naprawdę TMP v1.3), późniejsze patche są nieoficjalne i dużo mieszają w parametrach gry i drzewach technologicznych. Z tego powodu skrypty mogą (a raczej, prawie na pewno) nie działać poprawnie. |