Taktyki ED


 Ogólnie:

- ED ma bardzo precyzyjną i dość silną pierwszą broń - działo 105mm , dlatego mając kilka Pamirów możesz już nieźle powalczyć z jednostkami wroga, z budynkami też sobie poradzisz. Atakuj podobnie jak UCS kiedy masz już ok 6-10 jednostek. Na LC warto wziąć coś z działkiem 20mm, to parę budynków się rozwali jeszcze w produkcji.
- Pamiętaj że elektrownia ED ma mały zasięg i zasila 4 zwykłe budynki - tylko wież może być więcej.
- Staraj się robić maksymalnie dużo kopalń na 1 złożu i zając dużo złóż.
- Używaj 2 Gruzów do budowy.
- ED jako jedyni są w stanie samodzielnie przejmować pojazdy wroga (jonówka + naprawczy). ;D
- jeśli nie możesz ustawić 2 kopalń i rafinerii tak by pojazdy oddawały kontenery na zmianę (bo jest za mało miejsca), spróbuj ustawić rafinerię przy kopalni tak by pojazd obracał się tylko o 90*.

Budynki:

I Gruz (głownia baza):

1. Centrum naukowe
2. Elektrownia
3. Fabryka pojazdów bojowych
4. Fabryka pojazdów cywilnych x2 (najpierw Gruz potem 4 Tajgi transportowe, 2-4 Bojary i Tajgi,, druga fabryka - same tajgi)
5. Elektrownia
6. 2 kopalnie + rafineria na 1 złożu (w sumie na każde złoże jak na "Hot Valley V8" 4 kopalnie)

7. Fabryka pojazdów bojowych
8. Elektrownia
9. Reszta kopalń i rafinerii
10. Elektrownia
11. Centrum zaopatrzenia
12. 2 Centra naukowe

II Gruz (wejścia na teren bazy i ekspansje):

(wejścia:)
1. Elektrownia
2. 4 Fabryki pojazdów bojowych
(powtórzyć 2 razy)
3. 2 Radary

(ekspansje:)
1. Elektrownia
2. 2 Kopalnie + Rafineria
(x 2)
6. 2 Radary

Dowolny Gruz (zależy gdzie chcemy postawić):
(na ekspansjach lub w głównej bazie mapy)

1. Fabryki pojazdów bojowych
2. Elektrownie co 4 budynki
3. Centrum zaopatrzenia
*4. Opcjonalnie wieże (a3) i radary.

Budując bazę pamiętajcie aby otaczać system wydobywczy budynkami pozostawiając ewentualny dojazd z tyłu bazy - ochroni to słabe tajgi przed atakiem. Starajcie się też otaczać mocniejszymi budynkami elektrownie, no i zakładajcie dużo ekspansji, bo ta rasa jednak potrzebuje najwięcej miejsca na wydobycie i 1 złoże jest tu najmniej wydajne.
ED raczej nie potrzebuje dozbrajać budynków, ale jeśli już to walcie lasery (ciężkie) bo one jednostki wymiatają, do tego lekkie lasery / jony. No i radar ( Generator Zakłócający) jeśli nie chcecie być zaskoczeni przez UCS.

Pojazdy:

1. Pamir 105mm - dość silny i precyzyjny, podstawowa jednostka
2. Tajga 20mm - służy tylko przeciw LC do niszczenia zlatujących budynków, lub gdy wróg używa lotnictwa
3. Tajga L - jeśli obierzesz drogę rozwoju w lasery będzie to twoja podstawowa jednostka bo ukończeniu tego wynalazku - dobra na pojazdy i większości budynków LC oraz fortece UCS - są metalowe i szybko się nagrzewają.
4. Kaukaz 120mm + sztandar // Kaukaz hL + L / Kaukaz hL + J i Kaukaz hL + sztandar
5. Kaukaz (ciężka broń jak wyżej) + Generator zakłócający
*6. Ural (broń jak wyżej)
*7. Coś z rakietami na lotnictwo / Pamir DPL

* te można pominąć
/ lub // - wybrać raczej 1 stronę, potem można dopracować wynalazki i robić onie, ale to nie będzie konieczne

Wynalazki:

1. Dział 105mm 2 / Laser 1
2. PS 600
3. Działo 120mm // Ciężki Laser / Lekki laser 3
4. Kaukaz 1
5. Działo 120mm 2 / Ciężki Laser 3
6. PS do 1800
7. Amunicja do 120mm do końca
8. Kaukaz do końca
9. Generator zakłócający
10. Działo jonowe 2 (lekkie)
11. Sugeruję nic
*12. Ural 3
*13. Działko przeciwlotnicze (w dowolnym momencie kiedy zobaczysz liczne lotnictwo bojowe a nie masz juz 20mm)
*14. Rakiety (pociski 25%, wyrzutnia na full, pociski do 100% (lekkie i ciężkie).
*15. Artyleria
*16. Moduł naprawczy 2
*17. Wieża a3
*** - po PS 600 można dać Pamira do końca i amunicje do działa 105mm, ewentualnie DPL i Rakiety, jeśli dobrze wam idzie i nie trzeba wchodzić na ciężkie jednostki - w patchu 2.0 Pamir 3 może mieć PS, więc czasami może wystarczyć. (ciężkie jednostki się dłużej robią i są wolniejsze więc do dobijania wroga się nie nadają, a raczej gdy szykuje się długa zacięta gra...)
*** - można też iść w Ruslany (niewidzialne czołgi) i zaskoczyć wroga (najlepszy będzie Ruslan J, a potem dobitka Pamirami czy co tam ciekawego wymyślicie)

Wynalazki z gwiazdką można pominąć, a przy / lub // wybrać 1 drogę (lub ewentualnie uzupełnić)