Przełom nastąpił podczas wydania Eartha 2150 w 1999 roku. Grafika gry zaćmiewała wszystkie inne tytuły. Dzięki temu gra otrzymała bardzo wiele różnorodnych nagród. Niestety okazało się, że nawigacja w 3D była zbyt rewolucyjną dla ówczesnych graczy. Dodatkowo grę zgubiły wysokie wymagania sprzętowe. Tak czy inaczej gra wraz ze wszystkimi swoimi dodatkami została sprzedana w ponad 2.5 miliona kopii na całym świecie. W styczniu 2000 roku wystartował system EarthNet. Umożliwiał on spotkania graczy multiplayerowych i granie bez wpisywania i potrzeby znania adresów IP przeciwników. W lutym 2000 roku odbył się betatest Eartha 2150 po którym w marcu 2000 roku Reality Pump wydało patch 2.0. Od kwietnia wersja 2.0 była jedyną sprzedawana wersją gry. EarthNet został oficjalnie do owej wersji dołączony. W Maju 2000 roku wydany został patch 2.8.7.1, który był już ostatnim - wszystkie błędy zostały w nim wyeliminowane, jednak balansing gry wciąż był nie do końca odpowiedni.

 

 

 

 

Pod koniec września 2000 roku został wydany The Moon Project, pierwszy dodatek do Eartha 2150 (nie potrzebował on, tak jak Lost Souls wersji podstawowej - przyp. Rosic). fabuła gry działa się równolegle do tej z Eartha 2150. Nowe kampanie, nowe jednostki i budynki, poprawiony balansing zrobił w The Moon Projecta grę fenomenalną. Jej fenomen trwa do dziś. Wersja 2.0, która została wydana w lutym 2004 roku poprawia kilka pozostałych rzeczy i doprowadza do kompatybilności z Lost Soulsem w grach przez Internet.

 

 

 

 

 

Rok później w listopadzie 2001 (w Polsce w styczniu 2002 - przyp. Rosic), wydany został drugi dodatek (tez nie potrzebujący wersji podstawowej - przyp. Rosic), nazwany Lost Souls. Technicznie identyczny z The Moon Projectem zawierał trzy nowe kampanie dla pojedynczego gracza.

 

 


Logo ED

Logo LC

Logo UCS

Centr. naukowe LC

Kopalnia ED (wersja beta)

Fabryka UCS

Screen#1

Screen#2

Screen#3
 

 

 

Oryginalna nazwa Eartha 2160 brzmiała Earth 3. Gra miała być wydana pod koniec 2001 roku. Niestety wydawca, którym wtedy był TopWare, zadecydował o zawieszeniu projektu na rzecz World War III: Black Gold.

 

 

 

 

Pod koniec Listopada 2001 roku został zapowiedziany Earth 2160 Online. Gra ta była planowana jako tylko i wyłącznie multiplayerowa. Zuxxez planował sprzedawać grę zawierająca tryb multiplayer, potyczkę i trening, przez Internet. Heli Heroes miał być swoistym testem tego typu sprzedaży. Kampanie dla pojedynczego gracza miały być dostarczone kilka miesięcy później i być sprzedawane jako normalna pudełkowa wersja.

 

 

W połowie 2002 roku Earth 2160 Online został nazwany prosto: Earth 2160. Postanowiono, że gra zostanie wydana normalnie zawierająca zarówno tryb dla pojedynczego jak i dla wielu graczy. W październiku 2003 roku silnik Eartha 2160 został po raz pierwszy nazwany Earth 4 engine, dlatego ponieważ Polanie 2 były zrobione na silniku Earth 3. Podczas gdy Earth 2150 zawierał LC jako nową nację, Earth 2160 będzie wprowadzał kolejną - obcych.

 

Co będzie następne? Zuxxez zarejestrował domenę earth2170.com i dał kilka wskazówek co do roku 2008, jako daty wydania następcy Eartha 2160, który znów przyniósłby rewolucyjną grafikę, wyczerpującą zasoby naszych komputerów.

 

 

Phalynx
Tłumaczenie: Rosic

 

Historia Earthów (Z biegiem czasu)


Z biegiem czasu - Już 7 lat minęło od momentu kiedy Earth 2140 rozpoczął trylogie Earthów. Na razie nie widać jej końca. Tan artykuł został napisany, abyś zrozumiał historie trylogii Earthów. Niespodziewajcie się długiego i wyczerpującego tekstu, jednak gdyby nie World Earth Center i Zuxxez, artykuł nie powstał by wcale.

 

 

Earth 2140 został wydany w 1997 roku jako druga gra ze studia Reality Pump i był rozpoczęciem trylogii. Earth 2140 był statyczna dwu wymiarową grą oryginalnie napisaną pod dosa. Został on przeniesiony na Maca i Amige. W przygotowaniu jest wersja pod Windowa XP (ja o niej nie słyszałem, ale postaram się potwierdzić tą informację - przyp. Rosic)

 

 

Logo ED

Logo UCS

Silver T

Elektrownia

Screen#1 ED

Screen#2 UCS