Taktyki LC


Ogólnie:

- Ponieważ LC rozwija się najszybciej ze wszystkich możesz bez problemu zaatakować wroga kiedy masz 2-3 jednostki bojowe - kiedy dotrą one do bazy wroga on będzie dysponował 1 albo nawet nie będzie miał ich wcale (chyba że to też LC)(jeśli dotrzesz do bazy gracza LC, który robi najpierw elektrownię z bateriami, potem centrum naukowe i akumulator, możesz zniszczyć jego fabrykę zanim doleci !! przez co nie będzie mógł się bronić ani pojazdami ani budynkami - tylko na małych mapach, lub gdy wiesz gdzie jest wróg i jest to tuż obok ciebie), poza tym przy tym tempie produkcji twój atak będzie bardzo często wspierany nowymi pojazdami.
- Grając LC nie zamawiaj zbyt wielu budynków naraz, gdyż jeśli stać cię na całe zamówienie gotówka pobiera się od razu !! (jeśli tylko uzbierasz ilość funduszy konieczną do zapłacenia za zamówiony budynek od razu jest ona pobierana, a budynki i tak zestawiane są używając najwyżej 6 transporterów naraz (1 budynek używa 1 lub 3 transportery).
- Wykorzystaj szybkość jednostek LC do ataków zaczepnych i ściągaj wroga by gonił twoje jednostki po mapie zamiast kierować się to twojej bazy.

Budynki:

Oto przykładowy (dość dobry) schemat budowy bazy (najlepiej na mapie "Hot Valley V8 [G]"):

1. Elektrownia
2. Bateria
3. Centrum Produkcyjne / Centrum naukowe*
4. Panele Słoneczne do 1 elektrowni (10)
5. Centrum Naukowe / Centrum Produkcyjne*
6. 2 Kopalnie
7. Centrum Produkcyjne / 4 Kopalnie
8. 4 Kopalnie / Centrum Produkcyjne
9. Centrum Produkcyjne
10. Elektrownia
11. Bateria
12. Centrum Produkcyjne
13. Panele Słoneczne do 2 elektrowni (10)
14. 6 Kopalń
15. Centrum zaopatrzenia
16. 2 Centra naukowe
17. Elektrownia + Bateria + panele słoneczne (10)
(...)
18... Po 4 Kopalnie na każde nowo znalezione (bezpieczne) złoże (jeśli jest 5 kratek surowca ułożone w krzyżyk (jak na screenie)), Elektrownia + Bateria + 10 paneli słonecznych co 10 budynków, po 2 fabryki pojazdów na każde zajęte złoże (można postawić koło kopalń i uzbroić dla bezpieczeństwa, chociaż lepjej grupować fabryki w duże skupiska na wjazdach na tereny startowe graczy (własne pozycje)).

19... Gniazda z radarami przy każdej grupie budynków.
``20... Gniazda z regeneratorami w ważnych, często atakowanych bazach.
``21... Bastiony w najczęściej atakowanych bazach (zazwyczaj jednostki wystarczają)

* wybrać jedna stronę w obu przypadkach - kolejność zależy od tego czy zamierzamy np.: raczej szybko zaatakować (i używać podstawowych broni) czy tez wolimy wykorzystać lepsze wynalazki (działo elektryczne), generalnie lepsza opcja po lewej.
`` stosowane rzadko, raczej w trudnej sytuacji kiedy musimy jakoś przejść z obrony do ataku.

Budując bazę umieszczajcie kopalnie z tyłu, 1 elektrownie przed nimi (by objęła większy zasięg terenu), resztę elektrowni i baterie z tyłu za kopalniami (lub na dalekich ekspansjach), a przed nimi inne budynki (centra naukowe...) by osłaniały elektrownie. Fabryki pojazdów natomiast wyraźnie z przodu przed bazą (najlepiej) tuż przy wejściu na wasz teren by wróg musiał na nie wjeżdżać wąskim przejściem ograniczając tym samym liczbę atakujących równocześnie jednostek, lub też pierwszą fabrykę (a nawet wszystkie) możecie zbudować tak daleko od bazy jak tylko się da (a ściślej jak najbliżej bazy wroga) (środek mapy ?) (odkryjcie szybko teren radarem), by do bazy wroga było bliżej. Pamiętajcie jednak, że do waszej bazy zazwyczaj jest więcej niż 1 wejście, chrońcie więc oba albo postawcie 1-2 fabryki w głównej bazie - będą one dobrze chronić bazę i mogą posłużyć do produkcji pojazdów cywilnych.
Patrząc na powyższy schemat zapewne widzicie że na początku budynek już w dzień używa prąd z akumulatora, ale zapewniam was że go wystarczy (jeśli nie zrobicie zbyt wielu budynków nocą (żeby nie zwiększać zużycia energii które jest jednak robione na dzienną produkcje energii)(nowa elektrownia w nocy nic nie daje, za to każda bateria ma na wejście 20%)).

Pojazdy:

1. Lunar 20mm -> do pierwszego ataku, walka z jednostkami wroga - jest precyzyjny.
2. Lunar R -> do pierwszego ataku, raczej na budynki - ma większy zasięg i siłę, ale rakiety są nienaprowadzane. Jeśli wróg robi wieże to Lunar R może je rozwalić za darmo bo ma większy zasięg. ;D
3. Lunar E / Moon E -> dołączane po wynalezieniu działka Elektrycznego w celu zmniejszenia aktywności wroga (poprzez wyłączenie), i zapewnienia stałego ognia (jeśli zaopatrzenie było by (chwilowo) zbyt wolne).
*** - Po wynalezieniu Pól Siłowych wszystkie Lunary zamienić na Moony z PS. (albo zrobić 3 typ Lunarów i dać im słabe PS) (jak macie przewagę - utrzymujecie się w bazie wroga - to lepiej Lunary żeby szybko zwiększać siłę ognia, jak musicie się wycofać to lepiej Moony).
*** - Lekkie działka elektryczne można zastąpić Promieniem Plazmowym.
4. FatGirl 2X/3X/4X 20mm/E / Thunder D.
5. Crater hE + sztandar
6. Crusher 2xhE + 2x Promień Plazmowy.
7. Thunder D - nieźle wymiata wszystko dookoła siebie - odpowiednik bomb, ale słabszy, tyle ze bez limitu amunicji ;D. I jest w opcji "Bez Bomb".
() w 3 lub 4 fabryce robicie najpierw 2-3 Merkury (Transportery amunicji), potem normalnie wojsko.
`` Coś z rakietami jeśli wróg używa do obrony lotnictwa (Super Fighter RPL / cokolwiek z 20mm / lekkimi/ciężkimi rakietami)

*** - zmiany wprowadzane we wcześniejsze projekty pojazdów
`` - rzadko stosowane, gdyż prawie nie używa się lotnictwa na MN.

Wynalazki:

1. Działko 20mm2 + Amunicja 20mm 2 (1 ulepszenie amunicji) / Działko elektryczne x2
2. Pole siłowe 1000 PS
*. Na mapach z małą ilością (powierzchnią) złóż Ulepszona Kopalnia
3. Lunar l3 / FatGirl c4 // ``Ciężkie działo elektryczne
4. Pole siłowe 2000 PS / ``Crater
5. Amunicja 20mm 4 / Promień Plazmowy // ``Pole Siłowe 2000 PS
6. `` Ciężkie działo elektryczne 2
7. `` Crater 3
8. `` Crusher 3
*9. Ciężki Miotacz Dźwiękowy 2 (najlepiej lotniczy + Thunder 2)
*9. Rakiety (najpierw amunicja 25%, potem Wyrzutnia RPL, rakiety 100%, wyrzutnia R3, ciężkie rakiety (do 25%), wyrzutnie i pociski (do 100%)) (po RPL wrzucić jeszcze Super Fighter).
*10. Radary i Regeneratory
*11. Gniazdo
*12. Co kto chce (sugeruje nic !)


We wszystkich drogach / schematach produkcji często pojawia się / lub // - używajcie zawsze drogi po jednej stronie / - jeśli na początku wybierzecie wynalazek po lewej to postępujcie tak do końca. Możecie tez zrobić wszystkie wynalazki z danego poziomu (numery listy), ale jednak lepiej wybrać 1 ciąg). Najlepszy jest chyba po lewej stronie.
Działka 20mm są dobre na LC (Lunary mają mało życia, a LC ma dobre PS), na resztę używajcie raczej działek elektrycznych.