Na MoonNecie generalnie gramy na trybie "Zniszcz budynki" z wydobyciem, wynalazkami 2x, wszystkie bronie dozwolone, z jednym pojazdem na początku. Inne tryby sa sporadycznie spotykane; zdarza się, ze nowi gracze grają na wojnie technologicznej. Kiedyś kilka razy zagralem w tryb Bounty Hunter (z SuperStorm'a). Porady przeznaczone głownie dla początkujących. To zaczynamy:
1. Nie ma lepszej i gorszej broni. Kazdą bronią można pokonać przeciwnika, pod warunkiem, ze umiemy sie nią posługiwać. Oczywiście granie działami na crushery najprawdopodobniej zostanie zakończone porażką, dlatego rodzaj broni musimy dostosować do jednostek przeciwnika. Na początku gry musimy wziąć pod uwagę rodzaj mapy i nację wroga. Przeciw LC zawsze lepsza będzie bron konwencjonalna, przeciw ED promienista, a UCS jest dość zbalansowane i trudno określić.
2. Rodzaj podwozia zależy od broni jaką posiada przeciwnik. Obecnie w Operation X (który teraz jest obowiązkowym patchem na MN) w każdej nacji mamy do dyspozycji podwozie na bron promienistą i konwencjonalną. Podwozia na bron promienistą to Rasputin (ED), Tarantula (UCS), Fang (LC). Na konwencjonalną: Kaukas (ED), Panther potem Jaguar - znacznie lepszy (UCS), Crater potem Cusher (LC).
3. Nigdy nie idź na przeciwnika gęsiego, zawsze przed jego jednostkami zgrupuj i zaatakuj wszystkim naraz.
4. Sterowanie jednostkami jest ważniejsze niż ich ilość. Dobry gracz potrafi stawiać zacięty opór mając 1/4 jednostek o podobnej wartości bojowej. Jeśli walczysz przeciw plazmie, granatom, mobilnej artylerii zawsze poruszaj jednostkami od lewej do prawej, wtedy większość pocisków spadnie na ziemię nie zadając ci strat. Zawsze ustawiaj jednostki tak, aby wszystkie mogły strzelać do celu. Im szybciej zniszczysz daną jednostkę przeciwnika, tym mniej strat zdąży ci zadać. Oskrzydlaj, najlepiej okrążaj przeciwnika. Pamiętaj: uszkodzona jednostka nadal zadaje obrażenia, zniszczona juz nie. Nigdy nie dopuść do utraty wszystkich jednostek. Jeśli widzisz, ze nie masz szans wygrać danej potyczki wycofaj się z pola bitwy i wzmocnij siły nowymi pojazdami. Natomiast jeśli przeciwnik się wycofuje, a ty masz jeszcze jednostki, rusz za nim i nie pozwól mu zyskać przewagi
5. W nocy, zarówno podczas ataku, jak i obrony zgaś światła w swoich jednostkach, wtedy będziesz niewidoczny dla przeciwnika z większej odległości. Ponadto zgaś światła w fabrykach, wtedy nawet w krytycznych sytuacjach zwiększysz szanse na odparcie ataku, bo przeciwnik nie będzie ich widział. Inaczej, gdy się wycofujesz, wtedy światła musza być włączone - znacznie przyspieszy to twój odwrót.
6. Staraj sie zaatakowac wroga jak najszybciej - znacznie spowolni to jego rozwój, jednakże rób to w ramach zdrowego rozsądku. Rush (czyli atak na samym początku gry) spowalnia również ciebie. Poza tym musisz kontrolować swoje jednostki, przez co nie poświęcasz uwagi na własnej bazie. Rush ma sens tylko wtedy, gdy grasz LC, bo własna baza nie wymaga zaangażowania. Natomiast szybki atak może być równie skuteczny gdy grasz UCS lub ED. Zawsze zaczynaj budować fabryki po zajęciu trzech złóż. Atakuj budynki o znaczeniu strategicznym - elektrownie, rafinerie (ED), tajgi (ED) lub termity (UCS) oraz budynki w fazie produkcji. Podczas typowego rushu LC nie właź do bazy, tylko okupuj złoża przed nią zmuszając przeciwnika do budowania w środku.
7. Nie trać czasu na niepotrzebne wynalazki. Jeżeli pracujesz nad dana technologia staraj się ją opracować do końca. Jak najszybciej wprowadź do walki ciężkie pojazdy. Badania rozpoczynaj na samym początku gry. W zależności od własnych umiejętności zacznij od jednego lub trzech center naukowych. W ED zawsze zaczynam z jednym, w UCS z trzema, LC z jednym (ale to było przed opx beta3, wiec nie wiem jak teraz; prawdopodobnie tak samo). Jeśli decydujemy sie zbudować jedno centrum na początku gdy, dwa pozostałe budujemy po zajęciu trzech złóż.