Opisy Broni

Dane techniczne broni ED

legenda

ZG - Zasięg
LO - Dana broń może być użyta przeciwko Lotnictwu
SI - Siła danej broni
RB - Rodzaje broni (LE lub CI)
LE - Lekka broń
AM - Dana broń potrzebuje dostarczania amunicji
CI - Ciężka broń

 

Nazwa broni SI ZG LO RB AM INNE

Działko 20 mm. 15 6 Tak LE Tak -
Sprzężone działka 20 mm. 23 6 Tak LE Tak -

Lotnicze działko 20 mm. 15 6 Tak LE Tak -
Lotnicze sprzężone działka 20 mm. 23 6 Tak LE Tak -

Działo 105 mm. 25 6 Nie LE Tak -
Podwójne działo 105 mm. 38 6 Nie LE Tak -

Działo 120 mm. 50 8 Nie CI Tak broń ta zamontowana na jednostce daje kolejny zaczep na którym można umieścić broń lekką
Podwójne działo 120 mm. 100 8 Nie CI Tak

Wyrzutnia ciężkich rakiet RC1 40 10 Tak CI Tak -
Wyrzutnia ciężkich rakiet RC2 61 10 Tak CI Tak -
Wyrzutnia ciężkich rakiet RC3 80 10 Tak CI Tak -

Lotnicza wyrzutnia ciężkich rakiet RC1 52 12 Tak CI Tak -
Lotnicza wyrzutnia ciężkich rakiet RC2 104 12 Tak CI Tak -

Wyrzutnia rakiet R1 20 8 Tak LE Tak -
Wyrzutnia rakiet R2 30 8 Tak LE Tak -
Wyrzutnia rakiet R3 40 8 Tak LE Tak -

Lotnicza wyrzutnia rakiet RA1 20 8 Tak LE Tak -
Lotnicza wyrzutnia rakiet RA2 40 8 Tak LE Tak -

Laser 1L 60 5 Nie LE Nie Broń świetlna, laser nie niszczy pancerzu tylko go rozgrzewa powodując wybuch, budynki też można niszczyć ale to długo trwa
Laser 2L 90 5 Nie LE Nie
Laser 3L 120 5 Nie LE Nie

Ciężki laser CL1 120 6 Nie CI Nie Ciężki laser działa na tej samej zasadzie co lekki laser. Możliwość uzyskania na CL2 i CL3 zaczepu na broń lekką
Ciężki laser CL2 180 6 Nie CI Nie
Ciężki laser CL3 240 6 Nie CI Nie

Działo jonowe M1 100 7 Nie LE Nie Działo Jonowe jest bronią świetlną która dezaktywuje jednostkę lub budynek (nie niszczy). "Uziemione" jednostki wroga można przejąć (Tajga + moduł naprawczy)
Działo jonowe M2 100 7 Nie LE Nie
Działo jonowe M3 500 7 Nie CI Nie
Działo jonowe M4 500 7 Nie CI Nie

Luk bombowy 400 1 Nie CI Tak Koszt - 100 (5 bomb)
Bomba B200 600 1 Nie CI Tak Koszt - 150 (5 bomb)
Bomba B300 800 1 Nie CI Tak Koszt - 500 (5 bomb)
Bomba atomowa 1200 1 Nie CI Tak Koszt - 1000 (5 bomb)

Wyrzutnia rakiet balistycznych 1500 32 Tak CI Tak Koszt - 500 (1 rakieta)
Rakieta balistyczna 0.2 kT 2000 37 Tak CI Tak Koszt - 1000 (1 rakieta)
Rakieta balistyczna 0.3 kT 2500 47 Tak CI Tak Koszt - 2000 (1 rakieta)
Nuklearna rakieta balistyczna 5000 77 Tak CI Tak Koszt - 5000 (1 rakieta)

Wyrzutnia rakiet balistycznych można zamontować na jednostkę (wtedy zasięg będzie taki jak powyżej zostało to opisane). Jest druga możliwość !!! Należy wybudować budynek o nazwie centrum sterowania rakiet. Następnie obok niego należy postawić silosy. (zaznaczyć ten budynek i nacisnąć przycisk "Silos" lub literkę b na klawiaturze). Zasięg tej broni jest nie ograniczony. koszt wystrzelenia rakiety jest podany powyżej.

 

Dane techniczne broni UCS

legenda

ZG - Zasięg
LO - Dana broń może być użyta przeciwko Lotnictwu
SI - Siła danej broni
RB - Rodzaje broni (LE lub CI)
LE - Lekka broń
AM - Dana broń potrzebuje dostarczania amunicji
CI - Ciężka broń

 

Nazwa broni SI ZG LO RB AM INNE

Działko 20 mm. 15 6 Tak LE Tak -
Sprzężone działka 20 mm. 20 6 Tak LE Tak -

Lotnicze działko 20 mm. 15 6 Tak LE Tak -
Lotnicze działka 20 mm. 20 6 Tak LE Tak -

Wyrzutnia granatów m1 60 6 Nie LE Tak -
Wyrzutnia granatów m2 90 6 Nie LE Tak -
Wyrzutnia granatów m3 120 9 Nie CI Tak -
Wyrzutnia granatów m4 184 9 Nie CI Tak -

Wyrzutnia rakiet I 20 8 Tak LE Tak -
Wyrzutnia rakiet II 30 8 Tak LE Tak -
Wyrzutnia rakiet III 40 8 Tak LE Tak -

Lotnicza wyrzutnia rakiet I 26 9 Tak LE Tak -
Lotnicza wyrzutnia rakiet II 52 9 Tak LE Tak -

Wyrzutnia ciężkich rakiet I 40 10 Tak LE i CI Tak -
Wyrzutnia ciężkich rakiet II 61 10 Tak LE i CI Tak -
Wyrzutnia ciężkich rakiet III 80 10 Tak CI Tak -

Lotnicza wyrzutnia ciężkich rakiet I 40 10 Tak CI Tak -
Lotnicza wyrzutnia ciężkich rakiet II 80 10 Tak CI Tak -

Miotacze plazmowe 100 7 Nie LE Nie Miotacze plazmowe są bronią świetlną
Sprzężone miotacze plazmowe 200 7 Nie LE Nie

Cięzkie miotacze plazmowe I 200 8 Nie CI Nie Broń świetlna, Ciężkie miotacze plazmowe III zamontowane na jednostce dają kolejny zaczep na którym można zamontować broń lekką.
Ciężkie miotacze plazmowe II 400 8 Nie CI Nie
Ciężkie miotacze plazmowe III 400 8 Nie CI Nie

Luk bombowy 400 1 Nie CI Tak Broń świetlna, koszt 100 (5 bomb)
Bomba plazmowa P200 600 1 Nie CI Tak Broń świetlna, koszt 150 (5 bomb)
Bomba plazmowa P300 800 1 Nie CI Tak Broń świetlna, koszt 500 (5 bomb)
Bomba plazmowa P400 1000 1 Nie CI Tak Broń świetlna, koszt 1000 (5 bomb)

Stacjonarne działo plazmowe 2000 - Nie - Nie Centrum sterowania działem plazmowym
 

Stacjonarne działo plazmowe nie może być zamontowane na jednostkę. broń tą obsługuje budynek - Centrum sterowania działem plazmowy. Po wybudowaniu tego budynku należy obok niego wybudować te działa. (zaznaczyć ten budynek i nacisnąć przycisk "działo plazm." lub literkę b na klawiaturze). Zasięg tej broni nie jest ograniczony. Działo plazmowe jest bronią świetlną (pole siłowe jest dodatkowym zabezpieczeniem budynków wroga przed tą bronią). Za wystrzelenie wiązki plazmowej nic się nie płaci.

 

Dane techniczne broni LC

legenda

ZG - Zasięg
LO - Dana broń może być użyta przeciwko Lotnictwu
SI - Siła danej broni
RB - Rodzaje broni (LE lub CI)
LE - Lekka broń
AM - Dana broń potrzebuje dostarczania amunicji
CI - Ciężka broń

 

Nazwa broni SI ZG LO RB AM INNE

Działko 20 mm. 15 6 Tak LE Tak -
Sprzężone działka 20 mm. 23 6 Tak LE Tak -

Lotnicze działko 20 mm. 15 6 Tak LE Tak -
Lotnicze sprzężone działka 20 mm. 23 6 Tak LE Tak -

Wyrzutnia rakiet R1 20 8 Tak LE Tak -
Wyrzutnia rakiet R2 30 8 Tak LE Tak -
Wyrzutnia rakiet R3 40 8 Tak LE Tak -

Lotnicza wyrzutnia rakiet R1a 21 9 Tak LE Tak -
Lotnicza wyrzutnia rakiet R2a 52 9 Tak LE Tak -

Wyrzutnia ciężkich rakiet R1 40 10 Tak CI Tak -
Wyrzutnia ciężkich rakiet R2 61 10 Tak CI Tak -
Wyrzutnia ciężkich rakiet R3 80 10 Tak CI Tak -

Lotnicza wyrzutnia ciężkich rakiet R10a 52 12 Tak CI Tak -
Lotnicza wyrzutnia ciężkich rakiet R2a 104 12 Tak CI Tak -

Działo elektryczne E1 30 5 Nie LE Nie Broń świetlna, częste uderzenia z tej broni potrafią chwilowo dezaktywować jednostkę lub budynek wroga. Na broni E3 i E4 znajduje się kolejny zaczep na którym możemy zamontować broń lekką
Działo elektryczne E2 40 5 Nie LE Nie
Działo elektryczne E3 80 6 Nie CI Nie
Działo elektryczne E4 114 6 Nie CI Nie

Miotacze dźwiękowe D1 60 4 Nie LE Nie Działo soniczne (Miotacze dźwiękowe) wytwarzają falę dźwiękową, która rozchodzi się we wszystkich kierunkach niszcząc wszystko co napotkają na swej drodze. D1 i D2, D3 i D4 różnią się tylko częstotliwością wystrzelenia tej fali. Miotacze D5 i D6 zostały opracowane w wersji lotniczej (mogą niszczyć tylko cele naziemne). Pole siłowe jest dodatkową osłoną przed działem sonicznym.
Miotacze dźwiękowe D2 60 4 Nie LE Nie
Miotacze dźwiękowe D3 120 5 Nie CI Nie
Miotacze dźwiękowe D4 120 5 Nie CI Nie
Miotacze dźwiękowe D5 120 5 Nie CI Nie
Miotacze dźwiękowe D6 120 6 Nie CI Nie

Artyleria plazmowa 1000 12 Nie CI Nie Broń świetlna, tylko na podwozie Crion
 

(W grze) Zwróćcie uwagę na podwozie Crion, które nie widnieje na drzewie wynalazków, a powinno, o tuż to tajemnicze podwozie będzie tylko dostępne wtedy, kiedy w wynalazkach (F2 - Centrum wynalazków) opracujemy broń pod nazwą Artyleria plazmowa, które też nie widnieje na drzewie wynalazków (można byłoby powiedzieć że technologia z nieba spadła). Aby opracować Artylerię plazmową należy:

1) Opracować działo elektryczne E4
2) Opracować działo soniczne D4 (miotacze dźwiękowe).

Artyleria plazmowa będzie wtedy dostępna w wynalazkach !!!

(Nie wiem jak jest w innych wersjach tej gry. W wersji 2.8.7.1. artyleria plazmowa i podwozie Crion nie widnieje na drzewie wynalazków !!! tzn. Broń WIDMO).

 

 

OPISY BRONI WSZYSTKICH NACJI

BROŃ KONWENCJONALNA

 

Działko 20mm

 

Broń jest zawsze dostępna ale raczej się do niczego nie przyda, można zbudować kilkanaście/kilkadziesiąt jednostek z działkiem zaraz po rozpoczęciu gry. Najczęściej spotykane na podwoziu Tajga (ED) Tiger (UCS) Lunar (LC). Działko jest bardzo tanie, a co za tym idzie bardzo słabe. Wystarczy jednak do odparcia małych i średnich ataków zaraz na początku gry. Udoskonaloną wersją są sprzężone działka 20mm, które mają podwójną siłę ognia. Mogą się one przydać np. do zestrzeliwania małych jednostek latających np. Meteora (LC) Kozaka (ED), czy Gargoila (UCS).

 

Lotnicze Działko 20 mm

 

Tak jak powyżej broń ta dostępna jest od początku gry. Można upgradnąć ją do wersji podwójnej. Służyć może ona do niszczenie raczej tylko pojazdów latających. Zaletą jest duża ilość amunicji i niska cena, minusem jest cała reszta.

 

Lekkie Rakiety

 

Jedna z podstawowych broni, z którą spotykać się będziesz przez całą grę. Montowane one będą praktyczne na każdej jednostce lekkiej, jako obrona budynków i jako uzupełnienie niektórych ciężkich broni. Lekkie rakiety stanowią bardzo dobrą obronę przeciwlotniczą, mogą one też z powodzeniem niszczyć budynki i jednostki wroga. Najlepsze wersje wyrzutni mają spora siłę ognia. Jedynym minusem lekkich rakiet jest mała ilość amunicji, co sprawia, że potrzebna jest stała dostawa amunicji. Ciekawym rozwiązaniem jest instalacja ciężkiej wyrzutni lekkich rakiet na podwoziu Panthery lub Jaguara (UCS). Ma ona większą szybkostrzelność i większy zapas amunicji.

 

Lotnicza Wyrzutnia Lekkich Rakiet

 

Rakiety można także instalować na jednostkach latających, dobrze jest wynaleźć coś latającego. Broń ta przyda się gdy atakujące jednostki nie będą wyposażone w broń przeciwlotniczą. Lekkie rakiety przydają się głównie do niszczenia lekkich jednostek bojowych i słabiej uzbrojonych budynków. Lotniczą wyrzutnię lekkich rakiet zainstalować możemy na Kozaku i Atamanie (ED), Gargoilu (UCS), Meteorze i Super Fighterze (LC).

 

Ciężkie Rakiety

 

Ciężka wyrzutnia rakiet przydaje się do niszczenia jednostek jak i budynków. Dzięki dużej sile ognia i dużemu zasięgowi stanowią dobrą broń do przełamywania obrony baz wroga. Ciężkie rakiety są także bardzo dobrą bronią przeciwlotniczą. Jedyne wady – mało amunicji i wolne prowadzenie ognia. Warto wynaleźć najlepszą z wyrzutni, co spowoduje zwiększenie siły ognia jak i zapasu amunicji. Ciężkie rakiety mogą zostać zainstalowane na jednostkach: Wołga, Kaukaz, Ural (ED), Panther, Jaguar (UCS), Crater i Crusher (LC)

 

Lotnicza Wyrzutnia Ciężkich Rakiet

 

Tak jak to miało miejsce w przypadku rakiet lekkich, także i ciężkie rakiety trafiły do lotnictwa. Mogą one zostać zastosowane do niszczenia średnich pojazdów, budynków lub jako obrona przeciwlotnicza. Świetnie nadają się do niszczenia transporterów amunicji wroga. Mogą zostać zainstalowane na: Thor i Han (ED), Dragon i Bat (UCS), Thunder (LC).

 

Działo 105mm

 

Broń dostępna dla ED, a w TMP i LS także dla UCS. Jako podstawowa broń działo spisuje się całkiem nieźle. Ma dość duży damage, szczególnie po wynalezieniu wersji dwulufowej. Działo to może zostać zainstalowane na Pamirze (ED) i Tigerze (UCS). W opisach tych jednostek znajdziesz tez dokładne opisy jego użycia. Największą wadami działa jest niemożliwość otwarcia ognia do pojazdów powietrznych i dość szybkie zużycie amunicji. Zalety to natomiast: stosunkowo duży zasięg i swoiste „ominięcie” pola siłowego wroga.

 

Działo 120mm

 

Broń dostępna dla ED, a w TMP i LS także dla UCS. Jest to alternatywa dla lasera i plazmy. Mimo, iż od powyższych działo ma znacznie mniejszy damage, to poprzez zadawanie obrażeń wprost w HP wroga może szybko się z nim rozprawić. Dostępna jest także wersja dwulufowa. Na działo te istnieje możliwość zamontowanie innej lekkiej broni. Działa 120 mm mają duży zasięg, co sprawia, że znakomicie sprawdzają się przy niszczeniu budynków obronnych wroga. Można zamontować je na Wołdze, Kaukazie i Uralu (ED); Panterze i Jaguarze (UCS).

  

 

Lekka Wyrzutnia Granatów

 

Uzbrojenie to dostępne jest w grze nacją UCS. Lekkiej wyrzutni granatów używać możemy od początku gry. Można zamontować ją na Tigerze (szczegółowy opis użycia znajdziesz właśnie tam). Najlepszym porównaniem dla lekkiego granatnika jest powiedzenie, że mamy do czynienia ze zminiaturyzowaną wersją artylerii. W początkowych misjach, spory zasięg i dość duży damage stanowią niewątpliwy plus. Minusem, standardowo dla broni przewidzianej do niszczenia budynków jest brak możliwość otwarcia ognia przeciwlotniczego.

 

Ciężka Wyrzutnia Granatów

 

Dokładna kopia artylerii ED, ukryta pod całkiem innym wyglądem i nazwą. Bardzo dobra broń do łamania obrony wroga. Plusy: duży zasięg, szybkostrzelność, duża siła ognia. Ciężką wyrzutnię granatów zainstalować możemy na Pantherze (dokładny opis użycia) i Jaguarze. Granatniki nie są przewidziane do niszczenia jednostek, a więc w tej roli nie spełniają się najlepiej. Należy też uważać, aby nasza jednostka nie dostała się pod ich ogień, ponieważ czas lotu pocisku trwa kilka sekund.


BRONIE PROMIENISTE

 

Lekki Laser

 

Standardowa broń ED służąca do natychmiastowego eksterminowania jednostek. Możliwe są trzy poziomy technologiczne, które różnią się ilością luf, a co za tym idzie siłą ognia. Lekki laser zainstalować możemy na praktycznie każdym podwoziu. Dokładny opis użycia znajdziecie w opisie Syberii. Wprowadzenie lasera zrewolucjonizuje pole walki. Laser ma jednak tyle minusów co plusów. Minusy – praktycznie bezużyteczny na budynki, brak ognia przeciwlotniczego, wolna prędkość strzału. Plusy – błyskawiczne niszczenie jednostki bez pola siłowego ( z polem „tylko” szybkie niszczenie), nieskończona amunicja.

 

Ciężki Laser

 

Dosłowna niszczarka jednostek. Możliwość trzech upgradów – 1 działo z jedną lufą, 2 z dwoma lufami + możliwość instalacji nań lekkiej broni, 3 – cztery lufy + lekka broń. Dokładny opis użycia ciężkiego lasera znajdziesz w opisie Kaukaza. Według mnie jest to najlepsza broń anty jednostkowa w grze. Plusy, minusy jak powyżej.

 

Lekkie Działo Jonowe

 

Ciekawe urozmaicenie gry nacją ED. Dzięki jonom możemy szybko dezaktywować jednostki wroga. Jony są też użyteczne jako „zmniejszacie” pola siłowego wroga, co umożliwia laserom szybsze zniszczenie wrogiej jednostki. Lekkie jony są raczej nie zbyt pomocne i rzadko używane. Można je zainstalować na praktycznie każdej jednostce. Nie wiem dlaczego, ale najczęściej spotykane są na Donach. Brak szczegółowego opisu użycia :-), zobaczcie Syberię.

 

Ciężkie Działo Jonowe

 

Tak jak powyżej ciężkie działa jonowe są ciekawym urozmaicenie. Wspomagają one nasza armię, lecz nie można używać ich samodzielnie. Instalację przeprowadzić można na Wołdze, Kaukazie (opis użycia) i Uralu. Do dyspozycji mamy wersją z jedną lub dwoma „lufami”. Podwójna ma olbrzymią siłę ognia i dobrze sprawdza się w wyłączaniu jednostek wroga z boju.

 

Lekkie Miotacze Plazmowe

 

Odpowiedź strony UCS na laser ED, tylko o wiele lepszy. Miotacze plazmowe w bardzo szybkim tempie niszczą nie tylko jednostki, ale też i budynki. Wadą jest nie możliwość atakowania statków powietrznych. Używanie pól siłowych  przez wroga zmniejsza skuteczność plazmy, jednak zostaje ona ciągle wspaniałą bronią. Lekką plazmę najczęściej spotykamy na Tigerach (opis użycia znajdziesz właśnie w omówieniu tej jednostki) i Spiderach.

 

Ciężkie Miotacze Plazmowe

 

Bardzo dobra broń przeciw wszystkiemu co stoi lub porusza się po ziemi. Po ostatnim upgradzie istnieje możliwość montażu dodatkowo lekkiej broni lub ciężkich rakiet. Ogromna siła ognia zarówno w przypadku niszczenia jednostek, jak i budynków sprawia, że ciężkie działa plazmowe używane będą wszędzie i zawsze. Jedyna wada to brak możliwość zestrzelenia jednostek powietrznych. Ponieważ jest to broń promienista pole siłowe osłabia jej działanie, nie na tyle na szczęście, aby można było powiedzieć, że jest ona słaba.

  

Lekkie Działo Elektryczne

 

Jedna z broni LC którą można, a wręcz trzeba wynaleźć zaraz po rozpoczęciu gry. Broń ta jest świetna na budynki i jednostki, które są ciężko uzbrojone, ponieważ po zneutralizowaniu pola siłowego, a przed zniszczeniem są one dezaktywowane, co skutecznie je unieruchamia. Niestety każda dobra broń ma wadę tu jest nią to, że nie można nią atakować jednostek latających. Broń nie potrzebuje dostawy amunicji, ponieważ ta regeneruje się sama i to dosyć szybko. Najlepiej zaraz po rozpoczęciu gry wynaleźć pierwsza wersje tej broni i instalować je na podwoziu Moon. Tak skonstruowana jednostka szybko regeneruje pancerz (gdy będzie stała w miejscu) . Jeżeli tylko będzie możliwość zalecane jest kontynuowanie prac nad kolejnymi wersjami tej broni i podwozia Moon.

 

Ciężkie Działo Elektryczne

 

Rozwojowa wersja działka elektrycznego staję się wersją ciężką. Od lekkiej różni się przede wszystkim siłą ognia, która teraz wręcz „wymiata”.  Dodatkowo pojawia się możliwość montażu na nią lekkiej broni. Zdecydowanie najlepsza broń LC do niszczenia pojazdów i budynków wroga. Można ją zainstalować na podwoziu Crater (dokładny opis) i Crusher.

 

Lekkie Działo Soniczne

 

Ta broń LC potrafi uszkadzać wiele jednostek i budynków w promieniu rażenia, najlepiej montować ją na jednostkach o wielu lekki pojedynczych zaczepach. Nadają się do tego jednostki Fat Girl z 4-ma zaczepami. Należy zrobić mały oddział złożony z Fat Girli i Thunderów wyposażonych oczywiście w miotacz dźwiękowy. Ten należy uzupełnić jednostkami elektrycznymi i rakietowymi, przykładowe proporcje: 25% - dźwiękowce, 40-60% - działa elektryczne, 40-60% - wyrzutnie rakiet. Potem wystarczy tylko zaatakować wroga.

 

Ciężkie Działo Soniczne

 

Ciężki działo soniczne (miotacz dźwiękowy), nie jest zbyt dobrą bronią, ponieważ nie wyrządza o wiele większych strat niż lekki, a kosztuje więcej. Nie można zamontować na niego lekkiej broni, co dodatkowo zmniejsza jego skuteczność. Ogólnie nie jest on polecany. Można go zainstalować na podwoziu Crater i Crushera.

 

Lotnicze Działo Soniczne

 

Możliwe do zainstalowanie na Thunderach. Dobrze sprawdza się podczas niszczenia jednostek wroga, na budynki jest jednak nie zbyt efektywne. Warto w skład kilku Thunderów dołączyć Fat Girle także z tym miotaczem. Warto także wymyślić jego najlepszą wersję. Wadą jest zbyt długi czas ładowana, po szybkim wystrzelaniu załadowanego magazynku.

 

Artyleria Plazmowa

 

Artylerie plazmową można zainstalować na jednym typie podwozia – Crion (LC). Artyleria Plazmowa jest jedną z najlepszych broni, działa równie dobrze na budynki jak i na ciężkie, powolne jednostki wroga, które niszcząc twoje budynki stoją w miejscu. Wystarczy 1-2 wystrzały by jednostka zamieniła się w kupę złomu. Mimo sporego zasięgu należy na Criony uważać, ponieważ są mało wytrzymałe. Dokładny opis użycia artylerii plazmowej przeczytać możecie w opisie Criona.

 

Miotacz Impulsowy

 

Występuje tylko w TMP i LS. Broń tą zainstalować można tylko na jednym specjalnie przeznaczonym do tego celu podwoziu – New Hope. Broń jest słaba, a jedyną jej zaletą jest to, że ma krótki czas przeładowania. Zapas amunicji jest niestety mały. Jak używać Miotacza przeczytać możesz w opisie New Hopea


BROŃ MASOWEGO RAŻENIA 

 

Wyrzutnia Rakiet Balistycznych

 

Broń ED. Zmniejszona wersja kompleksu nuklearnego, który teraz może być zainstalowany na jednostce. Wadą jest znacznie zmniejszony zasięg rakiety. Jej siła pozostaje jednak ogromna, a co za tym idzie może wyrządzić wiele szkód w bazie wroga. Ogromny minusem jest ogromna cena zarówno samej wyrzutni jak i rakiety. Wyrzutnię rakiet Balistycznych zainstalować można na Wołdze, Kaukazie i Uralu. Opis użycia znajdziesz w przybliżeniu jednostki Kaukaz

 

Luk Bombowy

 

Broń masowego rażenia ED i UCS. ED do luku bombowego ładuje bomby atomowe, natomiast UCS bomby plazmowe. Bomby ED zadają o wiele większe zniszczenia, ponieważ te od UCS muszą najpierw zniszczyć pole siłowe. Uzbrojenie to jest bardzo skuteczne jedynie, gdy do dyspozycji mamy wiele jednostek z lukiem, a baza którą chcemy zaatakować nie zbyt dobrej obrony przeciwlotniczej. Luk montujemy na Thorach (tam tez znajdziesz dokładny opis użycia), Hanach (ED), Batach i Dragonach (UCS). Warto wymyślić najlepszą wersję luku na 5 bomb i najlepsze bomby, które są kilka razy skuteczniejsze od pierwszego typu.

 

Część opisów, w szczególności uzbrojenia LC dla WEC pisał Albert (@ldi) @