JEDNOSTKI
Nowe jednostki ED
|
Transporter jednostek
|
Opis – ten śmigłowiec dostępny jest w TMP i LS. Jak sama nazwa wskazuje służy on do przenoszenia jednostek, ale nie tylko:
Używanie – najważniejszą funkcją jest... transportowanie jednostek, jak to się robi dowiecie się czytając rozkazy jednostki, inną funkcją jest funkcja niszczarki, podnosisz
jednostkę wroga i upuszczasz z wysokości – efekt gwarantowany. W reszcie trzecia funkcja, a jest nią przenoszenie flagi w „Zdobądź Flagę” SuperStorma. Dzięki transporterowi możesz
przenieść zarówno flagę wroga, jak i swoją.
Dane techniczne: HP- 550; PS- 600-1800; PA- 50%; PR- 36
|
Ruslan
|
Opis – ten dziwny pojazd dostępny jest tylko w TMP i LS. Jest to jedyna niewidzialna dal innych jednostka ED. Można go uzbroić we wszystkie typy broni lekkiej. Ruslan jest słabym,
ale za to szybkim czołgiem nadającym się jedynie na zwiad.
Używanie – Jeżeli zapragniesz walczyć Ruslanem przeczytaj opis Syberii. Moim zdaniem jedynym zastosowaniem tego pojazdu jest zwiad. Dzięki temu, że jest on nie widzialny
(pamiętaj, aby w nocy zgasić światła), może przejechać blisko jednostek wroga pozostając nie zauważonym. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się kiedy wróg wybiera się na atak, lub
jaką ma obronę w bazie. Podsumowując go jednak jest to według mnie jednostka przygotowana tylko po to, aby w TMP było coś nowego.
Dane techniczne: HP- 450; PS- 600; PA- 25%; PR- 21
|
DSU Kiev
|
Opis – Kiev to atomowa łódź podwodna zdolna do przenoszenia dwóch rakiet balistycznych. Jest równie bezużyteczna jak inne okręty, ale stanowi ciekawy bajerek. Kiev jest dostępny w
TMP i LS.
Używanie – wszystko byłoby pięknie gdyby nie trzy wady: Pierwsza to ta, że zasięg rakiet jest bardzo ograniczony, więc Kiev musi podpłynąć pod wyspę, aby móc władować swoje
rakiety w przeciwnika. Nie byłoby tak, źle gdyby łódź pozostała w ukryciu podczas wystrzału, ale cóż – nasz zdolny Kiev musi się wynurzyć, aby strzelić. Wtedy staje się bardzo
łatwym łupem dla jednostek wroga. A więc nie spełnia on podstawowego wymogu i nie jest cichym zabójcą. Ostateczną klęską jest to, że użycie Kieva jest bardzo drogie, bo wydatek
dobrych kilku tysięcy na jedną rakietę nijak nie jest wart swej ceny. A więc: użycie łodzi podwodnej w samym pomyśle jest Ok, ale niestety realia są kompletnie schrzanione.
Dane techniczne: HP- 450-550; PS- 0; PA- 50%; PR- 17-18
|
Jednostki których dane techniczne uległy zmianie ( reszta danych w dziale Earth 2150/Jednostki )
|
Tajga
|
Zmianie uległa: PR- 15-19
|
Kaukaz
|
Zmianie uległa: PS- 600-1200
|
Ural
|
Zmianie uległa: HP- 1350-1500; PS- 600-1800; PA- 75%; PR- 14
|
Don
|
Zmianie uległa: PA- 25%
|
Vołga
|
Zmianie uległa: PA- 75%
|
Oka
|
Zmianie uległa: HP- 450-675; PA- 50%
|
Bajkał
|
Zmianie uległa: HP- 1400-1600
|
Thor
|
Zmianie uległa: PS- 600
|
Han
|
Zmianie uległa: PS- 600
|
Ukraina
|
Zmianie uległa: pojemność 15 jednostek
|
|
Nowe jednostki UCS
|
Cargo Salamander
|
Opis – Pojazd ten dostępny jest tylko w TMP i LS. Ponieważ jest bardzo wytrzymały opanuje pola bitew do czasu pojawienia się Panthera. Jest on dostępny prawie od początku gry, co
stwarza mu możliwość do pokazania pazurków. Cargo Salamander może być uzbrojony w lekką broń lub w ciężkie rakiety. Jako jedyna jednostka może być uzbrojony w plazmę
przeciwlotniczą. Ogromną wadą tego pojazdu jest niemożność instalacji pola siłowego.
Używanie – odmiany z rakietami lub plazmą należy stosować tak jak Spidery. Wersję z działkiem przeciwlotniczym to już inna historia. Będzie on nam służył praktycznie do końca gry.
Brak pola siłowego będzie powodowało jednak ogromne straty wśród tych jednostek. Aby ustrzec się tej czarnej wizji, zaznacz je jako osobna grupa i prowadź za jednostkami głównego
natarcia. Dopiero gdy pojawi się niebezpieczeństwo ataku z powietrza przysuń je do jednostek zagrożonych. Plazma przeciwlotnicza to tak wspaniała broń, że każdy „samolot” lub
helikopter zostanie zniszczony w przeciągu kilku sekund. Aby obrona przeciwlotnicza była skuteczniejsza standardowo wyłącz światła. O opcjach zachowania nie muszę chyba
przypominać.
Dane techniczne: HP- 1500; PS- 0; PA- 75%; PR- 16
|
Transporter jednostek
|
Opis – ten „samolot” dostępny jest w TMP i LS. Jak sama nazwa wskazuje służy on do przenoszenia jednostek, ale nie tylko:
Używanie – najważniejszą funkcją jest... transportowanie jednostek, jak to się robi dowiecie się czytając rozkazy jednostki, inną funkcją jest funkcja niszczarki, podnosisz
jednostkę wroga i upuszczasz z wysokości – efekt gwarantowany. Wreszcie trzecia funkcja, a jest nią przenoszenie flagi w „Zdobądź Flagę” SuperStorma. Dzięki transporterowi możesz
przenieść zarówno flagę wroga, jak i swoją.
Dane techniczne: HP- 550; PS- 600-1800; PA- 50%; PR- 36
|
Orka Submarine
|
Opis – Orca to atomowa łódź podwodna zdolna do przenoszenia dwóch rakiet balistycznych. Jest równie bezużyteczna jak inne okręty, ale stanowi ciekawy bajerek. Orca jest dostępny w
TMP i LS.
Używanie – wszystko byłoby pięknie gdyby nie trzy wady: Pierwsza to ta, że zasięg rakiet jest bardzo ograniczony, więc Orca musi podpłynąć pod wyspę, aby móc władować swoje
rakiety w przeciwnika. Nie byłoby tak, źle gdyby łódź pozostała w ukryciu podczas wystrzału, ale cóż – nasza zdolna Orca musi się wynurzyć, aby strzelić. Wtedy staje się bardzo
łatwym łupem dla jednostek wroga. A więc nie spełnia ona podstawowego wymogu i nie jest cichą zabójczynią. Ostateczną klęską jest to, że użycie Orci jest bardzo drogie, bo wydatek
dobrych kilku tysięcy na jedną rakietę nijak nie jest wart swej ceny. A więc: użycie łodzi podwodnej w samym pomyśle jest Ok, ale niestety realia są kompletnie schrzanione.
Dane techniczne: HP- 750-100; PS- 0; PA- 50%; PR- 17-18
|
Jednostki których dane techniczne uległy zmianie ( reszta danych w dziale Earth 2150/Jednostki )
|
Jaguar
|
Zmianie uległa: HP- 1350-1500; PA- 75%; PR- 14
|
Shark
|
Zmianie uległa: HP- 450-550; PA- 50%
|
Hydra
|
Zmianie uległa: HP- 1400-1800
|
Albatros
|
Zmianie uległa: pojemność 15 jednostek
|
|
Nowe jednostki LC
Pola siłowe LC w kampanii wynoszą odpowiednio: 1200, 2400 i 3600; wartości podane tutaj pochodzą z trybu potyczka.
|
Fat Girl
|
Opis – jednostka którą należy wynaleźć, najlepiej zaraz po rozpoczęciu gry, gdyż wzmocni ona armię w krótkim czasie. Pierwsza wersja tego typu pojazdu posiada dwa zaczepy na lekką
broń, 2-ga 3zaczepy i 3-cia 4!!! Dostępna jest tylko w The Moon Project’cie i w Lost Souls’ie. Jednostka jest nie za szybka ale jej siła rażenia jest spora. Jednostki Fat Girl
można stosować w defensywie i ofensywie szybko neutralizując zagrożenie. Można wyposażyć ten pojazd w najmocniejsze pole siłowe. Polecam kombinacje broni: 1. 4x działo
elektryczne, 2. 4x wyrzutnia rakiet. Dobrą mieszanka przeciwlotniczą jest 4x działko 20mm które zapewni szybkie unicestwieni wszystkiego co lata. Można stosować różne kombinacje
zależnie od potrzeb. Pewną wadą jest to że wersje dwu i truj zaczepowe kosztują tyle samo co wersja z czterema zaczepami.
Używanie – w/g mnie to doskonałe narzędzie do niszczenia budynków w krótkim czasie, ( ponieważ jak sprawdziłem wyposażony w 4-ry działa elektryczne ma większą silę ognia niż
Crater z ciężkim działem elektrycznym + lekkim działem elektrycznym. Dodatkowym atutem jest czas budowy Fat Girl i możliwa wytrzymałość ). Niezłe efekty otrzymujemy, gdy na
podwoziu Fat Girla zainstalujesz cztery miotacze dźwiękowe, które będą uszkadzać wszystko co znajdzie się zasięgu ich działania.
Dane techniczne: HP- 600-750; PS- 1000-2000; PA- 0-25%; PR- 16-18
|
Super Fighter
|
Opis - Udoskonalona wersja Meteora, jednostka jest trochę wolniejsza a za to sporo wytrzymalsza. Na Super Fighterze można instalować tą samą broń co na Meteorze + przeciw lotnicze
wyrzutnie rakiet ( które mają dużą siłę rażenia w porównaniu z normalnymi rakietami ). Można zainstalować dwie różne bronie co zwiększa siłę rażenia. Dobrze mieć parę takich
jednostek w bazie z rakietami przeciw lotniczymi, w razie ataku z powietrza. Zaletą jest, że można do niego zainstalować najmocniejszy generator pola siłowego.
Używanie – najlepiej używać ich do obrony bazy i przy niszczeniu mniejszych działów jednostek, Może uczestniczyć w atakach, ale tylko większa ilość pozwoli szybko zniszczyć
większe budynki wroga. Super Fighter jest doskonały do prowadzeni zwiadów nad terenem na którym może przebywać wróg, ponieważ w razie niebezpieczeństwa może się obronić. Dużą
zaletą jest to, że można na nim zainstalować rakiety przeciw lotnicze którymi możemy niszczyć bombowce wroga zanim wlecą do bazy i narobią szkód.
Dane techniczne: HP- 600-750; PS- 1000-2000; PA- 0%; PR- 32
|
New Hope
|
Opis – Jest to zubożona wersja fanga z Earta’a 2150: Escape From The Blue Planet, prawdę mówiąc kompletnie nieprzydatna… Mały zapas wolno regenerującej się amunicji i strasznie
mała wytrzymałość ,a do tego można go wynaleźć gdy już mamy w użyciu ciężką broń i podwozia. Jakby tego było jeszcze mało dodam, że do tego pojazdu do się zainstalować tylko
najsłabszy generator pola siłowego.
Używanie – jednostka jest kompletnie nieprzydatna, ale spróbuje opisać jak się tym walczy. Najlepiej wyprodukować z 10 New Hope’ów + np. 6 jednostek Fat Girl z rakietami i działem
elektrycznym. Wysłać ich na wroga. Zanim przeciwnik zniszczy jednostki New Hope, powinny one w pomóc w zniszczeniu paru budynków. Gdy już każdy wystrzeli 7 razy ( bo tyle tylko ma
strzałów ), należy je wycofać w jakieś spokojne miejsce i poczekać aż zregenerują amunicje i pancerz, a powinno to nastąpić szybko.
Dane techniczne: HP- 120; PS- 1000; PA- 75%; PR- 18
|
Lut Blinder
|
Opis – Dostępny tylko w The Moon Project i Lost Souls. Kolejny pojazd latający znajdujący zastosowanie na górzystych mapach gdzie przejechać jest trudno. Służy on jak się
niektórzy domyślają do przenoszenia jednostek drogą powietrzną. Szalenie przydatne gdy droga do celu jest długa i kręta a jednostki są mało zwrotne i powolne. Fajną opcją jest
tworzenie mostów powietrznych które zautomatyzują przenoszenie dużej ilości jednostek. Transporterem można również niszczyć wrogie ( i swoje ;- ) jednostki łapiąc je, a następnie
upuszczając można zniszczyć dwie jednostki naraz lub jednostkę i słaby budynek.
Używanie – Tworzenie mostów powietrznych – zaznaczmy transporter jednostek, wybieramy z panelu „Punkt startu”. Teraz wybieramy miejsce z którego ma on zabierać jednostki ( jeśli
chcemy zabierać wprost z przed fabryki należy wpierw sprawdzić gdzie jest wyjazd zaznaczając fabrykę i poszukać zielonego kółka w pobliżu, tam będą się zatrzymały nowo
wyprodukowane jednostki ) i klikamy w tym miejscu Teraz wybierzmy gdzie mają być przenoszone jednostki. Klikamy na „Punkt końca” i wybieramy miejsce docelowe, transporter zaczyna
pracę gdy tylko w pobliżu punktu startu pojawi się jakaś jednostka. Transporter natychmiast ją zabierze. Niszczenie jednostek/budynków przeciwnika – bierzemy jakąś jednostkę ( im
większa tym lepsza ). Gdy już transporter ją podniesie klikamy na „Upuść ->” i klikamy na jednostkę/budynek na który transporter ma zrzucić jednostkę.
Dane techniczne: HP- 550; PS- 1000-2000; PA- 50%; PR- 36
|
Tunel Digger
|
Opis – Dostępna tylko w Lost Souls i The Moon Project. W powyżej wymienionych grach po stronie LC jest dostępne zejście pod zimie i koparka którą możemy kopać tunele pod
ziemią.
Używanie – stawimy zejście wchodzimy koparką pod zimie z panelu po prawej wybieramy rodzaj tunelu, do wyboru jest tunel i szeroki tunel, wybieramy jego rodzaj i klikamy na ściance
tunelu. Przesuwamy kursor w dowolne miejsce i powtórnie klikamy. Koparka zaczyna kopać.
Opis jednostek LC dla WEC pisał Albert (@ldi) @
Dane techniczne: HP- 1800; PS- 1000; PA- 0%; PR- 21
|
Jednostki których dane techniczne uległy zmianie ( reszta danych w dziale Earth 2150/Jednostki )
|
Moon
|
Zmianie uległa: HP- 300-500
|
Crater
|
Zmianie uległa: HP- 700-1000
|
Crusher
|
Zmianie uległa: HP- 1100-1300; PA- 75%; PR- 16-17
|
Thunder
|
Zmianie uległa: PS- 1000; PA- 25%
|
Jowisz
|
Zmianie uległa: pojemność 15 jednostek
|
|
Legenda: HP - wytrzymałość; PS - pole siłowe; PA - pancerz; PR- prędkość
|