EDYTOR


 

Do Eartha 2160 dodany zostanie niezwykle potężny edytor map. Za jego pomocą będziemy mogli zrobić mapę dosłownie z naszych marzeń. Zacznijmy od tego, że siatka za pomocą której tworzymy kształty terenu jest 4 razy gęstsza. Dzięki temu teren będzie o wiele dokładniejszy. Kolejną zaletą jest o wiele większa ilość narzędzi do edytowania kształtów. Teraz oprócz standardowych opcji które były już w Earthcie 2150 mamy takie cuda jak automatyczne tworzenie ramp zjazdowych, czy tworzenie owalnych kształtów terenu. Możemy tez namalować sobie na ziemi szczyty gór i wyciągnąć je w gorę, tworząc dokładnie takie góry jakie zapragniemy. W edytorze możemy także kopiować już gotowe wypukłości terenu, odpowiednio je skalować, zapisywać itp. Z teren można zrobić dosłownie wszystko i to w bardzo łatwy i szybki sposób.

 

Po zrobieniu terenu trzeba go oteksturować. Tekstury wybieramy sobie sami z bardzo pokaźnego zestawu. Na plansze może przypadać po 16 dowolnych tekstur. Nic nie stoi na przeszkodzie zmieszania piasku ze śniegiem czy trawy ze skałą. Wszystko zależy od naszego pomysłu. Tekstury można nakładać dosłownie punktowo, lub na całych połaciach terenu. Można je ze sobą mieszać, nakładać jedna na drugą czy dodawać je stopniowo. Można też wyznaczyć odpowiednie tekstury dla danej wysokości i użyć generatora. Przygotowane przez Reality Pump tekstury są bardzo szczegółowe i pięknie komponują się w teren. Na koniec dodam, że bez najmniejszego problemu możemy do gry załadować naszą własną teksturę, czy zmiksować coś za pomocą narzędzi graficznych edytora

 

Możemy tez dowolnie zmieniać kolor terenu. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z zielonej trawki zrobić trawkę różową. Możemy tez zmieniać kolory na danej wysokości, miksować je ze sobą czy wygładzać ich przejścia. Dla każdej planszy możemy wybrać sobie także wygląd nieba, umiescić różne źródła światła, ustalić odcień padającego słońca, gęstość i kolor mgły, długość doby, a nawet jasność dla danej godziny!

 

Woda też pozwala się swobodnie edytować. Można zmieniać jej przejrzystość na danej głębokości, zmieniać kolory powierzchni, nakładać na nią tekstury. Zależnie od upodobania wybrać możemy rodzaj fal i określić siłę wiatru jaki będzie na ta wodę działał. Sama woda wygląda już niemal jak prawdziwa, a to co możemy z nią zrobić to po prostu cuda.

 

W edytorze wstawiamy też różne obiekty, budynki i jednostki. Jednostki możemy wedle woli pochylić czy przekrzywić. Możemy ustawić je po prostu jak nam się podoba...

 

Można też ulokować w trójwymiarowej przestrzeni mapy do 4096 kamer, które potem posłużą do nakręcenia scenek na potrzeby misji czy poprostu do fabularnego fimiku w świecie gry.

 

Wszystkie te możliwość, oraz wiele innych o których nie wspomniałem sprawiają, że plansze będą niepowtarzalne, a na każdej z nich świat będzie wyglądał inaczej!

 

Wspomnę jeszcze, że niestety nie będzie się dało importowac map z wczesniejszych części opartych na silnikach EARTH 2 i EARTH 3 gdyż różnice są już zbyt duze.

 


 

A oto pierwsze opublikowane screeny z edytora: