|
Opis, Dane Techniczne i Spostrzeżenia
|
|
Willis – zaprojektowany dla potrzeb armii podczas II wojny światowej. Stał się wszechstronnym wozem bojowym, wykorzystywanym na wielu frontach. Do dzisiaj określany jest jako
legenda motoryzacji i najlepszy wóz terenowy w historii. W grze jest podstawową jednostką armii irackiej. Ma możliwość montażu karabinu maszynowego, i wyrzutni pocisków
przeciwpancernych 9M111.
Pancerz:
|
brak
|
Uzbrojenie:
|
karabin maszynowy, wyrzutnie pocisków przeciwpancernych 9M111
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry, wyrzutnia flar lub FCR
|
Willis z karabinem nie zabawi w naszej armii zbyt długo. Odmiana z rakietami jest nieco lepsza, ale także nie będziesz jej używał ( T - 72 Rulez ).
|
|
|
Scorpion – ten lekko opancerzony pojazd produkowany w Wielkiej Brytanii określany jest mianem czołgu rozpoznawczego. Wykorzystywany jest do zwiadu i jako wóz wsparcia
piechoty. Uzbrojony jest w działo 76 mm. W grze Scorpion jest podstawową jednostką pancerną, klasą porównywalną z wrogimi transporterami opancerzonymi, posiadającą nieznacznie
większą siłę ognia.
Pancerz:
|
bardzo lekki stalowy
|
Uzbrojenie:
|
armata 76 mm
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Dopóki nie wymyślisz T - 72 będzie ci wiernie służył. Później pójdzie w zapomnienie.
|
|
|
T-72 – na równi ze specjalistami wojskowymi, najczęściej wysyłany obiekt do Iraku przez Związek Radziecki i Rosję. Projektowany specjalnie do zwalczania sprzętu NATO,
wielokrotnie spełnił swoją rolę. Niestety warunki irackie wyjątkowo nie sprzyjają jego eksploatacji i przyczyniają się do częstych awarii. Uzbrojony jest w gładko lufową armatę 125
mm strzelającą kilkoma rodzajami amunicji, w tym burzącą i przeciwpancerną. Uzbrojenie dodatkowe stanowią dwa karabiny maszynowe 7.62 i 12.7 mm. W grze T-72 jest głównym czołgiem
armii irackiej. Parametrami nieco ustępuje odpowiednikom USA i Rosji, jednak dodatkowe możliwości jakimi dysponuje armia Iraku (kamuflaż), czynią z niego groźną jednostkę. Montaż
urządzeń dodatkowych pozwala na polepszenie niektórych parametrów. Filtry – odporność na broń chemiczną, FCR – wykrywalność wrogich jednostek.
Pancerz:
|
średni stalowy
|
Uzbrojenie:
|
armata gładkolufowa 125 mm
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry, FCR
|
Jest najlepszą jednostką Iracką. Znacznie ustępuje konstrukcją zachodnim, ale gdy jest ich dużo, to mogą namieszać. Jak go wymyślisz to się z nim nie rozstaniesz (
niestety ).
|
|
|
Astros – ciężka artyleria rakietowa. Produkt brazylijskiego przemysłu zbrojeniowego gości w wielu armiach świata. Występuje w kilku wersjach – od najlżejszej 32 x 120 mm,
poprzez 16 x 160 mm, aż po 4 x 300 mm. W grze pełni rolę ciężkiej artylerii rakietowej – wykorzystywany jest tylko i wyłącznie do działań z dystansu. Zasobnik mieści 16 rakiet.
Pancerz:
|
brak
|
Uzbrojenie:
|
wyrzutnia rakiet 16 x 160 mm
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Jak dla mnie jest to najlepsza artyleria w grze. Siłę i zasięg ma identyczny z Paladynem i Akacją, jednak widok lecących rakiet jest "magiczny". Astrosy są
niezbędne do zniszczenia bazy wroga. Nie potrzebują one wsparcia Typu 63, ponieważ Astrosy mają duży zasięg widzenia.
|
|
|
Type 63 – Produkt chińskiej zbrojeniówki, bazujący na sowieckim BM-21, występuje w dwóch wersjach – ciągnionej i mobilnej. Strzela krótkimi rakietami 122 mm. W grze występuje
wersja mobilna i jako lekka artyleria rakietowa wykorzystywana do eliminacji wrogich umocnień. Ze względu na niewielką prędkość rakiet nie nadaje się do eliminacji celów
ruchomych.
Pancerz:
|
bardzo lekki stalowy
|
Uzbrojenie:
|
wyrzutnia rakiet 122 mm
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Lekka artyleria. Dopóki nie wymyślisz Astrosów jest niezbędna.
|
|
|
Roland II – system przeciwlotniczy międzynarodowej korporacji Euromissile. Montowany na opancerzonych i nieopancerzonych podwoziach. Sprzężony jest z naziemnymi i
powietrznymi ośrodkami radarowymi. Charakteryzuje się wysoką skutecznością w zwalczaniu celów na małych i średnich wysokościach. W grze pełni rolę mobilnego stanowiska obrony
przeciwlotniczej.
Pancerz:
|
bardzo lekki stalowy
|
Uzbrojenie:
|
wyrzutnia kierowanych rakiet przeciwlotniczych Roland
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Rolandy są bardzo dobrym zestawem przeciwlotniczym. Ich obecność w późniejszym etapie gry jest konieczna, ponieważ wróg często i gęsto używa helikopterów.
|
|
|
Fuchs A4 – Transporter opancerzony produkcji niemieckiej, wykorzystywany w wielu krajach bliskiego wschodu do transportu piechoty. W grze jest to iracka jednostka
wykorzystywana do przejmowania budynków
Pancerz:
|
leki stalowy
|
Uzbrojenie:
|
brak
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Potrzebny chyba tylko w ostatniej misji.
|
|
|
Gazelle – lekki śmigłowiec bojowy będący na wyposażeniu wielu armii świata. W grze jedyna jednostka powietrzna (bojowa) armii irackiej. Posiada jeden zaczep, na którym można
montować działko łańcuchowe, wyrzutnie kierowanych rakiet klasy powietrze-powietrze i powietrze-ziemia.
Pancerz:
|
bardzo lekki stalowy
|
Uzbrojenie:
|
działko łańcuchowe, rakiety
|
Urządzenia dodatkowe
|
brak
|
Totalnie bezużyteczna
|
|
|
SA-330 PUMA – francusko-brytyjska średnia jednostka transportowa. W grze wykorzystywana do zaopatrywania jednostek w amunicję.
Puma posiada pancerz lekki stalowy. Tak jak u innych stron będziesz się z nią spotykał od początku do końca... gry :-)
|
|
Mi-6 – obecnie już nie produkowany potężny śmigłowiec transportowy (kiedy wprowadzano go produkcji był największą na świecie jednostkę powietrzną napędzaną śmigłem). Zagościł
w pasażerskich liniach lotniczych oraz w armii. W grze pełni rolę transportera poszczególnych modułów bazy, pojazdów itp. (sprzętu ciężkiego).
Mi 6 posiada pancerz średni stalowy. W grze czasami może być przydatny ( ostatnia misja ).
|
|
Ford Pickup – cywilny samochód załadowany dynamitem, w zetknięciu z wrogim pojazdem lub budynkiem eksploduje (jednostka samobójcza).
Lekki dewastator nie jest zbyt dobry, ale...
|
|
Ural 375 - wojskowa ciężarówka załadowana dynamitem, beczkami z paliwem, plastycznym materiałem wybuchowym C-4. W zetknięciu z wrogim pojazdem bądź budynkiem wywołuje potężną
eksplozję (jednostka samobójcza).
... Wielki dewastator może już coś zdziałać. Nie raz ich użyjesz. Wspaniale umieją zdetonować obronę bazy wroga.
|
|
Al Hussein – mobilna wyrzutnia rakiet balistycznych. Opracowana w latach 60 przez Rosjan rakieta SCUD przystosowana była do przenoszenia ładunków nuklearnych. Jak się okazało
doskonale nadaje się do przenoszenia ładunków konwencjonalnych, chemicznych i biologicznych. Irakijczycy wprowadzili kilka modyfikacji – Al Hussein – zmniejszono ładunek do 250kg,
powiększając zasięg do 650 km, Al Abbas – zmniejszono ładunek do 125 kg, zasięg – 800 km.
Pancerz:
|
bardzo lekki stalowy
|
Uzbrojenie:
|
rakieta Al Hussein
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Rakieta balistyczna z głowicą chemiczną. W grze jest bezużyteczna, ponieważ wróg zawsze posiada obronę antyrakietową.
|
|
|
Pojazd Inżynieryjny – wielozadaniowy pojazd inżynieryjny wykorzystywany w grze do budowy umocnień i zmian ukształtowania terenu.
Pancerz:
|
średni stalowy
|
Uzbrojenie:
|
brak
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Jeżeli potrzebujesz mostu.
|
|
|
EPG – wielozadaniowy pojazd inżynieryjny wykorzystywany do usuwania przeszkód terenowych, holowania uszkodzonych pojazdów, rozminowywania
terenu. W grze jest to iracka jednostka naprawcza.
Pancerz:
|
średni stalowy
|
Uzbrojenie:
|
brak
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Jeden lub dwa na misję nie zawadzą.
|
|
|
Miner – iracka modyfikacja rosyjskiego minera GMZ-3, montaż dodatkowego zasobnika zezwala na przewożenie aż 20 min przeciwczołgowych. Pojazd prócz minowania wykorzystywany
jest do rozminowywania terenu.
Pancerz:
|
średni stalowy
|
Uzbrojenie:
|
brak
|
Urządzenia dodatkowe
|
filtry
|
Miner jest niezbędny w kilku misjach, w których wróg zaminowywuje drogi dojazdowe do swojej bazy.
|
|