Jednostki Irackie

Opis, Dane Techniczne i Spostrzeżenia

Willis – zaprojektowany dla potrzeb armii podczas II wojny światowej. Stał się wszechstronnym wozem bojowym, wykorzystywanym na wielu frontach. Do dzisiaj określany jest jako legenda motoryzacji i najlepszy wóz terenowy w historii. W grze jest podstawową jednostką armii irackiej. Ma możliwość montażu karabinu maszynowego, i wyrzutni pocisków przeciwpancernych 9M111.

Pancerz: brak
Uzbrojenie: karabin maszynowy, wyrzutnie pocisków przeciwpancernych 9M111
Urządzenia dodatkowe filtry, wyrzutnia flar lub FCR

Willis z karabinem nie zabawi w naszej armii zbyt długo. Odmiana z rakietami jest nieco lepsza, ale także nie będziesz jej używał ( T - 72 Rulez ).

Scorpion – ten lekko opancerzony pojazd produkowany w Wielkiej Brytanii określany jest mianem czołgu rozpoznawczego. Wykorzystywany jest do zwiadu i jako wóz wsparcia piechoty. Uzbrojony jest w działo 76 mm. W grze Scorpion jest podstawową jednostką pancerną, klasą porównywalną z wrogimi transporterami opancerzonymi, posiadającą nieznacznie większą siłę ognia.

Pancerz: bardzo lekki stalowy
Uzbrojenie: armata 76 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Dopóki nie wymyślisz T - 72 będzie ci wiernie służył. Później pójdzie w zapomnienie.

T-72 – na równi ze specjalistami wojskowymi, najczęściej wysyłany obiekt do Iraku przez Związek Radziecki i Rosję. Projektowany specjalnie do zwalczania sprzętu NATO, wielokrotnie spełnił swoją rolę. Niestety warunki irackie wyjątkowo nie sprzyjają jego eksploatacji i przyczyniają się do częstych awarii. Uzbrojony jest w gładko lufową armatę 125 mm strzelającą kilkoma rodzajami amunicji, w tym burzącą i przeciwpancerną. Uzbrojenie dodatkowe stanowią dwa karabiny maszynowe 7.62 i 12.7 mm. W grze T-72 jest głównym czołgiem armii irackiej. Parametrami nieco ustępuje odpowiednikom USA i Rosji, jednak dodatkowe możliwości jakimi dysponuje armia Iraku (kamuflaż), czynią z niego groźną jednostkę. Montaż urządzeń dodatkowych pozwala na polepszenie niektórych parametrów. Filtry – odporność na broń chemiczną, FCR – wykrywalność wrogich jednostek.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: armata gładkolufowa 125 mm
Urządzenia dodatkowe filtry, FCR

  Jest najlepszą jednostką Iracką. Znacznie ustępuje konstrukcją zachodnim, ale gdy jest ich dużo, to mogą namieszać. Jak go wymyślisz to się z nim nie rozstaniesz ( niestety ).

Astros – ciężka artyleria rakietowa. Produkt brazylijskiego przemysłu zbrojeniowego gości w wielu armiach świata. Występuje w kilku wersjach – od najlżejszej 32 x 120 mm, poprzez 16 x 160 mm, aż po 4 x 300 mm. W grze pełni rolę ciężkiej artylerii rakietowej – wykorzystywany jest tylko i wyłącznie do działań z dystansu. Zasobnik mieści 16 rakiet.

Pancerz: brak
Uzbrojenie: wyrzutnia rakiet 16 x 160 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Jak  dla mnie jest to najlepsza artyleria w grze. Siłę i zasięg ma identyczny z Paladynem i Akacją, jednak widok lecących rakiet jest "magiczny". Astrosy są niezbędne do zniszczenia bazy wroga. Nie potrzebują one wsparcia Typu 63, ponieważ Astrosy mają duży zasięg widzenia.

Type 63 – Produkt chińskiej zbrojeniówki, bazujący na sowieckim BM-21, występuje w dwóch wersjach – ciągnionej i mobilnej. Strzela krótkimi rakietami 122 mm. W grze występuje wersja mobilna i jako lekka artyleria rakietowa wykorzystywana do eliminacji wrogich umocnień. Ze względu na niewielką prędkość rakiet nie nadaje się do eliminacji celów ruchomych.

Pancerz: bardzo lekki stalowy
Uzbrojenie: wyrzutnia rakiet 122 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Lekka artyleria. Dopóki nie wymyślisz Astrosów jest niezbędna.

 

Roland II – system przeciwlotniczy międzynarodowej korporacji Euromissile. Montowany na opancerzonych i nieopancerzonych podwoziach. Sprzężony jest z naziemnymi i powietrznymi ośrodkami radarowymi. Charakteryzuje się wysoką skutecznością w zwalczaniu celów na małych i średnich wysokościach. W grze pełni rolę mobilnego stanowiska obrony przeciwlotniczej.

Pancerz: bardzo lekki stalowy
Uzbrojenie: wyrzutnia kierowanych rakiet  przeciwlotniczych Roland
Urządzenia dodatkowe filtry

  Rolandy są bardzo dobrym zestawem przeciwlotniczym. Ich obecność w późniejszym etapie gry jest konieczna, ponieważ wróg często i gęsto używa helikopterów.

 

Fuchs A4 – Transporter opancerzony produkcji niemieckiej, wykorzystywany w wielu krajach bliskiego wschodu do transportu piechoty. W grze jest to iracka jednostka wykorzystywana do przejmowania budynków

Pancerz: leki stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

  Potrzebny chyba tylko w ostatniej misji.

Gazelle – lekki śmigłowiec bojowy będący na wyposażeniu wielu armii świata. W grze jedyna jednostka powietrzna (bojowa) armii irackiej. Posiada jeden zaczep, na którym można montować działko łańcuchowe, wyrzutnie kierowanych rakiet klasy powietrze-powietrze i powietrze-ziemia.

Pancerz: bardzo lekki stalowy
Uzbrojenie: działko łańcuchowe, rakiety
Urządzenia dodatkowe brak

  Totalnie bezużyteczna

SA-330 PUMA – francusko-brytyjska średnia jednostka transportowa. W grze wykorzystywana do zaopatrywania jednostek w amunicję.

Puma posiada pancerz lekki stalowy. Tak jak u innych stron będziesz się z nią spotykał od początku do końca... gry :-)

Mi-6 – obecnie już nie produkowany potężny śmigłowiec transportowy (kiedy wprowadzano go produkcji był największą na świecie jednostkę powietrzną napędzaną śmigłem). Zagościł w pasażerskich liniach lotniczych oraz w armii. W grze pełni rolę transportera poszczególnych modułów bazy, pojazdów itp. (sprzętu ciężkiego).

Mi 6 posiada pancerz średni stalowy. W grze czasami może być przydatny ( ostatnia misja ).

Ford Pickup – cywilny samochód załadowany dynamitem, w zetknięciu z wrogim pojazdem lub budynkiem eksploduje (jednostka samobójcza).

Lekki dewastator nie jest zbyt dobry, ale...

Ural 375 - wojskowa ciężarówka załadowana dynamitem, beczkami z paliwem, plastycznym materiałem wybuchowym C-4. W zetknięciu z wrogim pojazdem bądź budynkiem wywołuje potężną eksplozję (jednostka samobójcza).

... Wielki dewastator może już coś zdziałać. Nie raz ich użyjesz. Wspaniale umieją zdetonować obronę bazy wroga.

Al Hussein – mobilna wyrzutnia rakiet balistycznych. Opracowana w latach 60 przez Rosjan rakieta SCUD przystosowana była do przenoszenia ładunków nuklearnych. Jak się okazało doskonale nadaje się do przenoszenia ładunków konwencjonalnych, chemicznych i biologicznych. Irakijczycy wprowadzili kilka modyfikacji – Al Hussein – zmniejszono ładunek do 250kg, powiększając zasięg do 650 km, Al Abbas – zmniejszono ładunek do 125 kg, zasięg – 800 km.

Pancerz: bardzo lekki stalowy
Uzbrojenie: rakieta Al Hussein
Urządzenia dodatkowe filtry

  Rakieta balistyczna z głowicą chemiczną. W grze jest bezużyteczna, ponieważ wróg zawsze posiada obronę antyrakietową.

Pojazd Inżynieryjny – wielozadaniowy pojazd inżynieryjny wykorzystywany w grze do budowy umocnień i zmian ukształtowania terenu.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

  Jeżeli potrzebujesz mostu.

EPG – wielozadaniowy pojazd inżynieryjny wykorzystywany do usuwania przeszkód terenowych, holowania uszkodzonych pojazdów, rozminowywania
terenu. W grze jest to iracka jednostka naprawcza.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

  Jeden lub dwa na misję nie zawadzą.

Miner – iracka modyfikacja rosyjskiego minera GMZ-3, montaż dodatkowego zasobnika zezwala na przewożenie aż 20 min przeciwczołgowych. Pojazd prócz minowania wykorzystywany jest do rozminowywania terenu.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

Miner jest niezbędny w kilku misjach, w których wróg zaminowywuje drogi dojazdowe do swojej bazy.