Jednostki Rosyjskie

Opis

Dane Techniczne i Spostrzeżenia

UAZ-469 – Lekki pojazd, wykorzystywany przede wszystkim do transportu małych grup piechoty i jako wóz dowódczy. Może również służyć jako ciągnik lekkiego sprzętu artyleryjskiego (moździerze, artyleria przeciwlotnicza). W grze jest najprostszą jednostką bojową armii rosyjskiej. Na jej wyposażeniu pozostaje szybkostrzelny karabin maszynowy 7.62 PK.

Pancerz: brak
Uzbrojenie: karabin maszynowy 7.62 PK
Urządzenia dodatkowe brak

  Nieużywany już w pierwszej misji.

2S3 Akacja – Samobieżna haubicoarmata kalibru 152 mm. Akację wprowadzono do armii rosyjskiej na początku lat osiemdziesiątych. Wkrótce stała się nieodłącznym elementem dywizji pancernych i zmechanizowanych. W wieży Akacji zamontowano armatę haubicy D-20 kalibru 152 mm strzelającą amunicją burzącą, przeciwpancerną, z ładunkami chemicznymi oraz jądrowymi. W przeciwieństwie do większości wozów bojowych armii rosyjskiej Akacja nie może samodzielnie pokonywać przeszkód wodnych. Średni zasięg – 24 km, przy użyciu pocisków z napędem rakietowym wzrasta nawet do 35 km. Maksymalna szybkostrzelność – 4 pociski na minutę. W grze jest jednostką analogiczną do Palladina.

Pancerz: ciężki stalowy
Uzbrojenie: armata 152 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Akacja jest jednostką analogiczną do Paladyna, artyleria o dużej sile rażenia, dużym zasięgu, konieczna, jeżeli chcemy zniszczyć bazę wroga.

T-80 – Produkcję tego czołgu rozpoczęto w 1978 roku, prowadzona jest do dzisiaj. Konstrukcja doczekała się wielu modyfikacji i usprawnień. Twierdzi się, ze T80 może konkurować nawet z amerykańskim M2. Należy zaznaczyć, że jest od niego znacznie lżejszy – 40 ton. Podstawowym uzbrojeniem czołgu jest armata 125 mm, mogąca miotać również naprowadzane laserowo pociski 9M117 Kobra. Pancerz T-80 składa się głównie ze spawanych płyt stalowych i kompozytów ceramicznych. Wszystkie czołgi serii T-80 posiadają również pancerz aktywny chroniący przed pociskami kumulacyjnymi (np. TOW). T- 80 dysponuje wyjątkową siłą ognia – pociski burzące zachowują skuteczność nawet na dystansie 4 km, przeciwpancerne zaś na około 2,5 km. W grze T-80 jest główną jednostką pancerną sił rosyjskich. Montaż jednego z systemów opcjonalnych czyni go jeszcze skuteczniejszym.

Pancerz: ciężki stalowy
Uzbrojenie: armata 125 mm
Urządzenia dodatkowe filtry, wyrzutnia flar lub FCR

  Bardzo dobry czołg, najlepsza jednostka Rosyjska, będzie służyć ci przez wiele misji.

BTR-60PB – Pływający transporter kołowy. Swego czasu jeden z głównych towarów eksportowych do krajów Układu Warszawskiego i nie tylko. Ten lekko opancerzony wóz, wykorzystywany jest głównie do transportu piechoty. W obrotowej wieży zamontowany jest karabin maszynowy 14.5 mm. Zawieszenie kołowe składa się z 4 par kół, z których tylko skrętne pozostają dwie przednie. Dzięki systemowi kontroli ciśnienia kół pojazd zachowuje mobilność nawet w trudnych warunkach terenowych. W grze jest znaczącą jednostką wspierającą wykorzystywaną do zwalczania celów powietrznych, a w większych formacjach do dezorganizacji kolumn pancernych. Opcjonalnie na transporterze można zamontować karabin maszynowy 7.62 PK lub wyrzutnie przeciwpancernych pocisków kierowanych Malutka.

Pancerz: bardzo lekki stalowy
Uzbrojenie: karabin maszynowy 14.5 mm, opcjonalnie
karabin maszynowy 7.62 lub wyrzutnia Malutka
Urządzenia dodatkowe filtry

  Dopóki nie wymyślisz T-80, będzie to twój najlepszy pojazd uderzeniowy. Z rakietami nie będzie używany w ogóle.

Artyleria rakietowa BM-21 – Ten bardzo charakterystyczny środek artyleryjski, służy w armii rosyjskiej od połowy lat sześćdziesiątych. Strzela pociskami 122 mm, z głowicami burzącymi lub zawierającymi ładunek chemiczny. W salwie BM-21 może wystrzelić 40 pocisków, przy czym praktykowane są 3 tryby prowadzenia ognia – salwa, sekwencja, pojedynczy strzał. W grze BM-21 jest bardzo istotną jednostką średniego zasięgu rażenia. Siła ognia pozwala na eliminację wrogich umocnień z bezpiecznej odległości. Dodatkowym atutem jest możliwość konstrukcji wersji strzelającej rakietami z ładunkiem chemicznym. Wadą jest bardzo mała wytrzymałość i stosunkowo niewielka prędkość pocisków – teoretycznie broń ta nie nadaje się do eliminacji celów ruchomych.

Pancerz: brak
Uzbrojenie: wyrzutnia pocisków rakietowe 122 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Tak jak u innych artylerie tą będziesz używał dopóki nie wymyślisz akacji. Używanie BM-21 jest jednak przyjemniejsze :-) - ach ten świst rakiet.

ZRK-SD Romb – rakietowa artyleria przeciwlotnicza. Ten lekko opancerzony pojazd, jest prawdziwym postrachem pilotów. W skład zestawu wchodzą: centralny radar śledzenia celów, dwa radary do naprowadzania rakiet, dwie anteny tubowe systemu kierowania, poczwórna wyrzutnia rakiet, podwozie. W zestawie zastosowano również systemy optyczne i telewizyjne. Odpalane parami rakiety, mogą razić cele znajdujące się w odległości 13 km, pracujące na różnych częstotliwościach układy sterowania rakiet znacznie utrudniają zakłócenie pracy systemu naprowadzania. W grze jednostka ta stanowi zdecydowanie najsilniejszy punkt rosyjskiej obrony przeciwlotniczej dalekiego zasięgu. Wadą jest niewielka ilość amunicji. Ulepszenie rakiet zwiększa siłę rażenia, ostatni stopień jest „niewrażliwy" na flary.

Pancerz: lekki stalowy
Uzbrojenie: wyrzutnia przeciwlotniczych pocisków
Urządzenia dodatkowe filtry
Uwagi amunicja – ostatni – ignoruje flary

  Dobra jednostka przeciwlotnicza. Ja jednak używałem Szkił.

ZSU-23-4 Sziłka – Sprzężona samobieżna armata przeciwlotnicza. Pojazd ten wykorzystywany jest do walki z celami powietrznymi na małych wysokościach, poruszającymi się nawet z dużą prędkością. W skład uzbrojenia wchodzą cztery szybkostrzelne armaty AZP-23 (szybkostrzelność 700 – 1000 pocisków na minutę), chłodzone płynem (pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie). System kierowania ogniem składa się ze stacji radiolokacyjnej, przyrządu optycznego, przelicznika i układu stabilizacji linii śledzenia celu oraz osi luf. Zasięg radaru przekracza 20 km. W grze ZSU jest doskonałą jednostką obrony przeciwlotniczej bliskiego zasięgu, jest bardzo skuteczna, posiada duży zapas amunicji. Wadą jest niewielki zasięg.

Pancerz: leki stalowy
Uzbrojenie: 4 armaty przeciwlotnicze 23 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Szkiła jest armatą przeciwlotniczą, tak jak inne jednostki tego typu, w późniejszych misjach jest bardzo potrzebna.

9P117 SCUD - mobilna wyrzutnia rakiet balistycznych. Opracowana w latach 60 przez Rosjan rakieta przystosowana była do przenoszenia ładunków nuklearnych. Jak się okazało doskonale nadaje się do przenoszenia ładunków konwencjonalnych, chemicznych i biologicznych.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: rakieta SCUD
Urządzenia dodatkowe filtry

  Kosztuje dużo - robi... nic - wróg ma zawsze obronę przeciw rakietą balistycznym.

Ka-50 Kamov - Pierwszy na świecie jednomiejscowy helikopter bliskiego wsparcia. Napędzany dwoma trójłopatowymi, przeciwbieżnie, współosiowo, szeroko oddzielonymi wirnikami. Helikopter znakomicie przystosowany do szybkich zadań ofensywnych bliskiego zasięgu na niewielkiej wysokości. Konstrukcja projektowana tak aby ograniczyć odbicie echa radarowego, dodatkowo śmigłowiec wyposażony jest w systemy zakłócające. W grze jest odpowiednikiem amerykańskiego Comanchea, pełni więc rolę śmigłowca wspierającego, niewidzialnego bez użycie radarów lub mobilnych systemów wykrywających. W skład uzbrojenia wchodzi jednolufowe, szybkostrzelne działko NPPU-28 kalibru 30mm, kierowane rakiety przeciwpancerne Szturm, niekierowane rakiety burzące UB-32.

Pancerz: ciężki tytanowy
Uzbrojenie: (1 zaczep) działko łańcuchowe lub kierowane rakiety przeciwpancerne 9P149 Szturm lub niekierowane rakiety UB-32
Urządzenia dodatkowe filtry

  Bez komentarza.

Mi-28 – Dwu turbinowy, dwumiejscowy helikopter bojowy. Kilka razy modernizowany, stał się nowoczesnym i wszechstronnym śmigłowcem uderzeniowym zdalnym do walki w nocy i w trudnych warunkach pogodowych. W grze jest podstawową jednostką powietrzną Rosjan. Posiada dwa zaczepy do montażu broni, w dowolnej konfiguracji można podczepiać: działko NPPU-28 kalibru 30mm, przeciwpancerne rakiety kierowane Szturm, burzące rakiet niekierowane UB-32. Ponadto na śmigłowcu można zamontować jeden z dwóch dostępnych systemów defensywnych: wyrzutnię flar lub Fire Control Radar.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: (2 zaczepy) działko łańcuchowe i kierowane rakiety przeciwpancerne 9P149 Szturm lub niekierowane rakiety UB-32
Urządzenia dodatkowe wyrzutnia flar lub FCR

  Jeżeli będzie ich dużo, to może coś zdziałasz.

Ka-29 TB – Ciężki śmigłowiec szturmowo transportowy. Do armii wprowadzony w 1985 roku, doczekał się kilku wersji, w tym do walki elektronicznej. W grze wykorzystywana jest wersja desantowa (wioząca komandosów), służąca do przejmowania wrogich budynków.

Ka 29 ma ciężki stalowy pancerz. Helikopter ten będzie ci potrzebny w wielu misjach.

Mi-26 – W grze pełni rolę transportera poszczególnych modułów bazy, pojazdów itp. (sprzętu ciężkiego).

Mi 26 ma lekki stalowy pancerz. Może użyjesz go zamiast budować most pontonowy ?

Mi-8 – Wielozadaniowy śmigłowiec bojowo-transportowy. Wykorzystywany przez większość państw byłego Układu Warszawskiego. Pełni rolę śmigłowca bojowego, jednostki desantowej, transportowej. W grze jest to śmigłowiec zaopatrzeniowy.

Mi 8 posiada lekki stalowy pancerz. Jest standardowym transporterem amunicji.

GMZ-3 – Opancerzony pojazd saperski. Do jego zadań należy stawianie min i rozminowywanie. Zasobnik pojazdu mieści 5 min przeciwczołgowych.

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: karabin maszynowy 7.62 PK
Urządzenia dodatkowe brak

  W kilku misjach niezbędny.

Pojazd Inżynieryjny IMR-2M, wykorzystywany do usuwania przeszkód terenowych, przygotowywania stanowisk dowodzenia, stanowisk ogniowych dla armat i haubic, budowy okopów i ukryć. W grze wykorzystywany do budowy umocnień i zmian ukształtowania terenu

Ma lekki pancerz stalowy. Użyjesz go, gdy będziesz chciał wyrównać teren, lub zbudować most pontonowy.