Jednostki USA

 

Opis, Dane Techniczne i Spostrzeżenia

 

M1025A2 Hummer – stworzony dla potrzeb armii Stanów Zjednoczonych w 1979 zyskał sobie ogromną popularność i doczekał się wielu modyfikacji. W armii wykorzystywany jest zarówno w działaniach bojowy, jak i pojazd wsparcia technicznego i logistycznego. Wyposażony w układ regulujący ciśnienie w oponach, zachowuje mobilność bez względu na teren. W grze standardowo wyposażony jest w szybkostrzelny karabin maszynowy M60. Opcjonalnie można go wyposażyć w wyrzutnię rakiet przeciwlotniczych, tworząc tym samym tani i skuteczne, mobilne stanowiska obrony przeciwlotniczej, wykorzystywane zarówno do obrony baz i eskorty jednostek pancernych. Wariant trzeci przewiduje montaż granatnika dalekiego zasięgu M29, strzelającego pociskami burzącymi. Przewidziano również wykorzystanie Hummera jako platformy dla systemów walki elektronicznej – systemu zagłuszania elektronicznego (blokującego wrogie systemy komunikacyjne) oraz zespołu czujników i nadajników sprzężonych z centralą radiową bądź satelitarną (zwiększając przez to możliwości bojowe pozostałych pojazdów zwiększając ich zasięg, skuteczność ataków (celność), szybkostrzelność (precyzyjne namiary przekazywane prze Hummera eliminują konieczność częstego korygowania położenia celu), ponadto zapewnia: namierzenie celów używających urządzeń ograniczających ich widoczność (stealth device), bądź kamuflażu (siatki maskujące), w porze nocnej wykrycie wrogich jednostek z wyłączonymi światłami eliminację efekt zagłuszania elektronicznego (screemer)

 

Pancerz: brak
Uzbrojenie: karabin maszynowy M60 lub moździerz M29
Urządzenia dodatkowe: screemer, advanced sensors unit

  Hummera w podstawowej wersji z karabinem maszynowym nie używamy prawie w ogóle. Wersja ta jest słaba, a jej siła ognia jest wręcz mizerna. Hummer z rakietami przeciwlotniczymi jest jednostką, którą będziemy używać od czasu do czasu. Jest on dobrym uzupełnieniem dla Bradleyów z rakietami przeciwlotniczymi. Hummer z moździerzem jest wręcz nieoceniony. Przydaje się on przez całą kampanię, a na jej początku, jest wręcz niezbędny. W WW3 artyleria  jest niezbędna w zdobywaniu bazy, a ten właśnie Hummer jest tańszym odpowiednikiem Palladyna. Ma on od niego większy zasięg widzenia, więc jednostki te uzupełniają się na wzajem. Pozostałe odmiany Hummera są raczej nie wykorzystywane.

M1 Bradley – sceptyczne nastawienie dowódców tuż po wprowadzeniu Bradleya do produkcji stawiały pod znakiem zapytania jego karierę w armii. Szybko jednak sprawdził się jako wielozadaniowy pojazd współczesnego pola walki. Wykorzystywany jest do transportu i osłony piechoty, wsparcia czołgów, zwalczania wrogich czołgów (po zamontowaniu wyrzutni rakiet TOW) i pojazdów lekkich. Służbę w armii pełni od 1981 roku. Od tego czasu wyprodukowano ponad 6000 jednostek tego typu, pozostających w służbie armii Stanów Zjednoczonych i Arabii Saudyjskiej. W grze stanowi istotny element w walce z celami powietrznymi, a także lekkimi, nie opancerzonymi pojazdami naziemnymi. Standardowo uzbrojony jest w działko łańcuchowe kaliber 25 mm M242 Bushmaster. Na zaczepie dodatkowym można zamontować podwójną wyrzutnię rakiet Stinger lub dodatkowy karabin maszynowy – 7.62 mm M240C. Jednostka ma zdecydowanie strategiczne znaczenie i wraz z czołgiem M1 Abrams stanowi trzon sił naziemnych.

 

Pancerz: stalowy lekki
Uzbrojenie: działko M242 Bushmaster, opcjonalnie Karabin maszynowy M240C
Urządzenia dodatkowe: filtry

  Bradley w grze używany jest w paru pierwszych misjach ( dopóki nie wymyślimy Abramsa ). Bradley z wyrzutnią rakiet przeciwlotniczych jest bardzo dobrą jednostką używaną przez całą grę. Jego zalety to bardzo dobra ochrona przeciwlotnicza w połączeniu z niezłą siłą niszczącą cele naziemne.

M2 Abrams – Podstawowy czołg sił uderzeniowych USA. W swojej krótkiej historii (w pierwsze egzemplarze armia Stanów Zjednoczonych została zaopatrzona w 1980 roku) zdążył zapisać kilka znaczących sukcesów. Wojna w Zatoce ujawniła wiele zalet tego pojazdu. Przede wszystkim bardzo wytrzymały pancerz wykonany z płyt ceramicznych i stalowych (możliwy do penetracji przez wrogie jednostki tylko z bezpośredniej odległości), dużą mobilność (dzięki nowoczesnej jednostce napędowej). Podstawowe uzbrojenie Abramsa stanowi bruzdowana armata 120 mm M68 przystosowanej do strzelania amunicją rdzeniową, brzechwową przeciwpancerną – kumulacyjną. W grze jest sztandarową jednostką naziemną uzbrojoną w armatę 120 mm, strzelającą amunicją brzechwową – burzącą, skutecznie eliminującą umocnione pozycje wroga.

 

Pancerz: ciężki stalowo - ceramiczny (+ reaktywny)
Uzbrojenie: armata 120 mm
Urządzenia dodatkowe: filtry, wyrzutnia flar lub FCR

  Abrams - jedna z najlepszych jednostek w grze. Przewyższa go tylko Leclerc. Abramsa będziesz używał do czasu wynalezienia tego drugiego. Jest on wytrzymały i ma dobrą siłę ognia. Po prostu wół roboczy.

Leclerc – Ten nowoczesny francuski czołg określany jest nieraz mianem pojazdu bojowego nowej generacji. Jest całkowicie skomputeryzowany - począwszy do nawigacji, a na systemach namierzania i prowadzenia ognia skończywszy. dodatkowe urządzenia pomiarowe gwarantują celność i skuteczność oddawanych salw. Dzięki unikatowemu pancerzowi ( którego konstrukcja pozostaje zresztą w ścisłej tajemnicy ). i zautomatyzowanemu systemowi ładowania, zredukowano wagę czołgu do 50 ton. Dla porównania większość NATO-wskich czołgów waży w granicach 70 ton. Dzięki temu Leclerc wyjątkowo dobrze radzi sobie z wszelkimi manewrami na polu walki i jak na czołg jest wyjątkowo szybki. Standardowo wyposażony w armatę 120 mm strzelającą  większością z dostępnych typów amunicji. W teorii jest wstanie oddać 12 strzałów w ciągu minuty. Poza pancerzem Leclerca dodatkowo ochrania system Galix - wyrzutnia wabików sprzężona z radarem, skutecznie chroni przed pociskami kierowanymi podczerwienią. Jego wadą bez wątpienia pozostaje cena.

 

Pancerz: 

Ciężki, bardzo wytrzymały, bliższe informacje nie znane
Uzbrojenie: armata 120 mm
Urządzenia dodatkowe: filtry, wyrzutnia flar

  Jest zdecydowanie najlepszym czołgiem, a zarazem jednostką w grze. Gdy już go wynajdziesz, to się z nim nie rozstaniesz. Potrafi naprawdę dużo.

M109 Paladin – Mobilne stanowisko artyleryjskie Paladin przeznaczone jest do rażenia wrogich celów z odległości 24-30 km. Armata 155 mm jest w stanie wystrzelić 3 pociski w czasie 15 sekund (w ciągu minuty około 8). Ładowanie pocisków i strzelanie jest w pełni zautomatyzowane (zadaniem załogi jest oznaczanie za pomocą przyrządów optycznych poszczególnych celów).

 

Pancerz: lekki stalowy
Uzbrojenie: armata 155 mm
Urządzenia dodatkowe filtry

  Artyleria niezbędna, do przejścia wielu misji. Razem z Hummerem z moździerzem stanowią bardzo zgraną i śmiercionośną parę.

Challenger – Pojazd wparcia technicznego, wykorzystywany do prac inżynieryjnych i naprawczych.

 

Pancerz: lekki stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

  Ze dwie sztuki są przydatne w każdej bazie.

 

M113 APC – Lekki transporter opancerzony służący do transportu piechoty. Doskonałe filtry i wtórny obieg powietrza. chronią załogę i transportowanych żołnierzy przed bronią chemiczną i biologiczną. Pojazd ten posiada możliwość pływania co znacznie ułatwia wykonywanie zadań desantowych. W grze pełni rolę jednostki przejmującej wrogie budynki i pojazdy.

 

Pancerz: lekki stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

  Potrzebny tylko w kilku misjach

M113 miner – Zmodyfikowana M113 wersja służąca do minowania i rozminowywania. Zasobnik pojazdu mieści 5 min przeciwczołgowych.

 

Pancerz: lekki stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

W kampanii amerykańskiej miner nie przydaje się zbytnio.

Pojazd Inżynieryjny – wielozadaniowy pojazd inżynieryjny wykorzystywany w grze do budowy umocnień i zmian ukształtowania terenu.

 

Pancerz: średni stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe filtry

  Jeżeli potrzebujesz wybudować most - w sam raz :-)

AH 1 Cobra – Jeden z pierwszych śmigłowców szturmowych USA. Ukierunkowany tylko i wyłącznie na prowadzenie ognia i walkę z celami naziemnymi (wcześniej wykorzystywany również do działań desantowych) stał się prawdziwym egzekutorem czołgów i wozów bojowych. Osiągi Cobry w znacznym stopniu zadecydowały o dalszym rozwoju nowego typu śmigłowców – szturmowych. W grze Cobra jest podstawową powietrzną jednostka bojową USA. Posiada tylko jeden zaczep, praktycznie nie posiada pancerza, jest jednak stosunkowo tani.

 

Pancerz: stalowy bardzo lekki
Uzbrojenie: (1 zaczep) działko łańcuchowe M230 30mm lub kierowane rakiety Hellfire lub Stinger lub niekierowane rakiety Hydra
Urządzenia dodatkowe brak

  Totalnie Bezużyteczny

AH 64 Apache – jeden z najbardziej wszechstronnych  śmigłowców bojowych, będących w posiadaniu armii USA. Doskonale sprawdza się w każdych warunkach pogodowych, w porze nocnej i w lotach na bardzo małych wysokościach. W skład podstawowego uzbrojenia Apacha wchodzi działko M230 kaliber 30 mm, sprzężone z systemem celowniczym znajdującym się w hełmie pilota (IHADSS). Na 2 zaczepach w zależności od potrzeb można montować kierowane pociski przeciwpancerne typu Hellfire (8 sztuk na zaczep), kierowane pociski przeciwlotnicze typu Stinger, zasobnik z niekierowanymi pociskami krótkiego zasięgu typu Hydra lub dodatkowe zbiorniki paliwa. W grze Apach pełni rolę przede wszystkim niszczyciela czołgów (rakiety Hellfire), można go również wykorzystać do obrony przed wrogimi śmigłowcami (rakiety Stinger), a także do niszczenia wrogich zabudowań (pociski Hydra). Niemożliwe jest jednoczesne zamontowanie rakiet Hellfire i rakiet Stinger (ze względu na balanceing gry). Poza systemami ofensywnymi istnieje możliwość montażu jednego z systemów defensywnych, są to:
1. LFCR (Longbow Fire Control Radar) – zespół czujników ułatwiających namierzanie celów ukrytych (z kamuflażem, używających urządzeń zakłócających standardowe radary, poruszających się w nocy z wyłączonymi światłami)
2. Wyrzutnia flar chroniąca śmigłowiec przed trafieniem z broni rakietowej (standardowo zasobnik mieści 5 flar)

 

Pancerz: ciężki syntetyczny (bardzo wytrzymały)
Uzbrojenie: (2 zaczepy) działko łańcuchowe M230 30mm lub kierowane rakiety Hellfire lub Stinger, niekierowane rakiety Hydra
Urządzenia dodatkowe FCR, wyrzutnia flar

  Jeżeli jesteś fanatykiem lotnictwa to może tym coś zdziałasz. Oczywiście jeżeli będziesz używał jego najlepszej wersji.

RAH 66-Comanche – Najnowszy nabytek armii Stanów Zjednoczonych. Ten nowoczesny śmigłowiec na wskroś przepełniony jest elektroniką, zaś całą konstrukcja została tak zaprojektowana, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wykrycia Comanchea, dodatkowo pokryto ją specjalną substancją znacznie eliminującą efekt odbicia echa radarowego. W grze pełni rolę śmigłowca wspierającego, a jego główną zaletą jest niska wykrywalność (konieczne jest użycie radarów stacjonarnych lub mobilnych).

 

Pancerz: średni syntetyczny
Uzbrojenie: (1 zaczep) działko łańcuchowe M230 30mm lub kierowane rakiety Hellfire lub Stinger lub niekierowane rakiety Hydra
Urządzenia dodatkowe Brak

  Bardzo dobry, pod warunkiem, że wróg nie będzie dysponował radarami.

Camcopter – Bezzałogowy śmigłowiec wykorzystywany do krótkodystansowych lotów zwiadowczych. Obsługiwany jest za pomocą urządzeń do zdalnego przekazu, można również zaprogramować trasę lotu. W grze camcopter wykorzystywany jest do lokalizowania sił wroga i odsłaniania mapy. Są to zwykle misje samobójcze. Brak pilota i niska cena pozwalają na bezbolesną utratę Camcoptera nad siłami wroga, a siły wroga zlokalizowane mogą zostać szybko zniszczone przez artylerię lub nalot bombowy.

 

Brak pancerza, uzbrojenia i urządzeń dodatkowych. Dobry do zwiadu.

UH-60 Blackhawk – Śmigłowiec szturmowo – transportowy. Ta wszechstronna maszyna w zależności od potrzeb i środków, może pełnić rolę jednostki uderzeniowej (można podczepić rakiety typu Hellfire oraz Stinger), transportowej lub desantowej. W grze wykorzystywana jest do  zaopatrywania jednostek w amunicję.

 

Posiada lekki pancerz stalowy. Bardzo dobry transportowiec amunicji :-) Będziesz go używał przez całą grę.

CH47D Chinook – Jeden z najbardziej charakterystycznych śmigłowców transportowych pozostających w służbie armii USA (jak również Wielkiej Brytanii i Hiszpanii). W grze pełni rolę transportera poszczególnych modułów bazy, wyrzutni Patriot, pojazdów itp. (sprzętu ciężkiego).

 

Pancerz: lekki stalowy
Uzbrojenie: brak
Urządzenia dodatkowe hak transportowy

  Dzięki niemu możesz tworzyć mosty powietrzne. Są one ciekawą, a niejednokrotnie lepszą metodą niż budowa mostów pontonowych.