WYWIADY


I.

Oto odpowiedzi na wszystkie pytania jakie zadaliście podczas 'Tygodnia Pytań'. Pytania posegregowane są według autorów, nie alfabetycznie, ale losowo. Jeżeli nie znalazłeś swojego pytania wśród swoich pytań, oznacza to, że ktoś zadał identyczne lub bardzo podobne, więc musisz poszukać :) Na wszystkie pytania odpowiadał Mirek Dymek. Życzę miłej lektury.

 

Pytania zadał: Khan34

P: Czy mechy UCSu będą zostawiać ślady na ziemi?
O: Tak

P: Jak nazywać się będą jednostki?
O: Odbędzie się konkurs, w którym gracze sami nadadzą jednostką nazwy.

P: Jaka karta grafiki jest wymagana do Earth 2160?
0: Karta, która obsługuje Pixel Shader 1.1

P: Dlaczego zostały zlikwidowane tunele?
O: Ponieważ wprowadzały one nadmierna komplikacje gry, której uniknąć chcemy w Earth 2160.
 

P: Ile będzie misji w każdej kampanii?
O: Minimum 7

 

Pytanie zadał: Alx

P: 3 uwzględnicie WEC'a w napisach końcowych/credits'ach/w E2160, który tak szeroko promuje w sieci/Polsce/na Świecie Earth'a 2160 & wcześniejsze E. & inne ciekawe gierce wychodzące z Waszej 'Stajni', które w tym oto serwisie są publikowane/opisywane/czczone etc. Myśle, że byłoby to ogromne wyróżnienie, zaszczyt & z pewnością uszanowanie pracy, ogromny wkład & serce jakie włożyli twórcy WEC'a m.in. Rosic, który jest założycielem & można powiedzieć zapoczątkował 'Ere Earth'a' w polskiej sieci & go już przez tak długi czas doskonale reprezentuje/szerzy & przyciąga tylu fanów & wielbicieli! Myślę, że warto to docenić & wspomnieć o WEC'u, a już z pewnością Rosic'u!..z góry pzdr.. & jeszcze jedno "RP & WEC!Tak 3mać!!!!
O: Tak

 

Pytania zadał: mURdOcK

P: Dlaczego nie będzie bazy głównej?
O: Nie będzie bazy głównej, aby nie wprowadzać nadmiernej komplikacji gry. Jednakże wszystkie zalety, które miała baza główna pozostaną.

P: Dlaczego będzie tak mało misji w kampaniach?
O: Ponieważ będą one długie

P: Czy ze względu na obsługę pixel shadera 1.4 gra ruszy na GeForce3 (ps1.1)?
O: Ruszy

 

Pytania zadał: Winter

P: Na jakich planetach (księżycach) rozgrywać się będzie cała historia?
O: Gra toczyć się będzie w całej galaktyce

P: Czy zobaczymy tradycyjne bronie z poprzednich części - laser, plazma, elektryczne działo i sejsmiczne?
O: Tak

P: Czy zobaczymy raz jeszcze stare jednostki, albo przynajmniej ich nazwy dotychczasowe - Tiger, Spider, Panther itp.?
O: Nie

P: Jak rozwiązaliście problem jednostek ED, przecież UCS są sterowane za pomocą komputera, natomiast LC osiągnęło już potrzebną technologię, jednakże ED zostaje daleko w tyłu, jej jednostki wyglądają jakby były jeszcze z II wojny światowej
O: Teraz już nie

P: Czy będzie można zawierać sojusze?
O: Jest to planowane

P: Jak będzie prezentować się gra sieciowa, czy zostanie postawiony lepszy serwer niż ten dotychczasowy MoonNet?
O: Będzie całkiem nowy 'zajebisty' serwer

P: Czy będzie możliwość rozgrywania kilku misji w tym samym czasie?
O: Nie

P: Jak chcecie wprowadzić obsługę API DirectX 10 jak na razie Microsoft zatrzymał ją do następnego roku i można się spodziewać w marcu DX9c?
O: To jest wewnętrzna sprawa pomiędzy Reality Pump a Microsoftem.

P: Jakie będą wymagania gry (przybliżone przynajmniej)?
O: 1.5 GHz, 512 MB Ram, Karta z Pixel Shader 1.1 minimum 64 MB RAM.

P: Czy zobaczymy więcej przerywników filmowych w grze?
O: O wiele więcej

P: Jak będą prowadzone badania w centrum badawczym, czy będzie to tak jak do tej pory po zapłacie za wynalazek czy może jak w E2140 gdzie miało się jedno centrum i ono samo wykrywało nowe wynalazki, potrzebowało tylko czasu?
O: Tak jak do tej pory, za wynalazki trzeba będzie płacić

P: Jaka będzie dostępna pogoda na Marsie :-) ?
O: Marsjańska :)

P: Czy będzie obsługa systemu 5.1 lub EAX3 lub EAX4?
O: Jest to planowane

P: Czy w fabule zobaczymy zemstę pozostałych ziomków z LS na reszcie towarzystwa?
O: Fabuła jest na razie tajemnicą i nie będziemy jej zdradzać.

P: Czy czołgi będą jeździć czy będą latały przez antygrawitację?
O: Czołgi będą jeździć

P: Czemu RP nie współpracuje z graczami przy produkcji gry, przecież powinni się zapytać od czasu do czasu co byśmy chcieli widzieć w grze ;)
O: Oczywiście, że współpracujemy. Praktycznie cały TMP był zrobiony przez graczy, tak samo bardzo wiele zmienił Beta-test Knight Shifta. Wiele z waszych uwag zostało wtedy wprowadzone w życie. Tak samo będzie też z Earthem 2160. Dodatkowo regularnie zaglądamy na wszystkie fora związane z naszymi grami i uważnie czytamy wszystkie pomysły i sugestie.

P: Czy w grze sieciowej będzie tryb "spectactor mode", czyli jedna osoba patrzy się jak inni grają?
O: Będzie

P: Czy w przyszłych częściach wprowadzicie możliwość kampanii przez tryb online? gramy jak na single player, ale z człowiekiem zamiast z komputerem, to może już być dla E2170 :-)
O: Taka możliwość powinna pojawić się już w Earthcie 2160.

P: Ile będzie kosztował Earth 2160, w jednym z wywiadów pisze się, że cena może oscylować wokół 40 zł, czy to prawda?
O: To nie zależy od nas. Te pytanie powinieneś skierować do wydawcy gry.

P: Czy E2160 to ostatnia część sagi?
O: Nie, dopiero się rozkręcamy!

P: Czy planujecie kontynuację gry Jack Orlando?
O: Jack Orlando nie został zrobiony przez Reality Pump.
 


Pytanie zadał: dominik11087

P: Dlaczego nie mogę grać w eartch 2150 moon project po zainstalowaniu wszystkich paczy. W grę WW3 gram bez problemu po necie ale w ertha nie mogę.
O: Nie mam pojęcia! Może to być spowodowane zablokowaniem konkretnych portów, ponieważ WW3 i Earth używają innych portów do łączenia się z serwerem.

 

Pytania zadał: [God]_SetH_

P: Czy będzie dostępny język skryptowy (taki jak EarthC) do E2160?
O: Tak

P: Czemu nie wspieracie społeczności moderskiej w Polsce? Niemcy dostali narzędzia do robienia nowych jednostek....
O: Po premierze Eartha 2150 wysłaliśmy polskim graczom ponad 40 sztuk pluginu do 3dmax. O nowsze rzeczy nas nikt nie prosił. Jeżeli chcecie takie narzędzia, to zgłaszajcie się do Rosica.

 

Pytania zadał: SilverMan

P: Na czym będą polegać te skoki w czasie (cofną się z powrotem na ziemie)?
O: Tajemnica służbowa

P: Dlaczego tak słabo reklamujecie swoje gry, np. w Cda widziałem tylko po jednej reklamie każdej gry.
O: To nie zależy od nas, ale od wydawców.

P: Czy będzie możliwość montowania broni na budynkach, moim zdaniem broń powinno montować się tylko na tych do tego przeznaczonych (wieże, bunkry)
O: Będzie możliwość montowania broni na specjalnych do tego celu przeznaczonych modułach.

P: Czy na MN posiadacze E2150 MP i E2160 będą mogli grać razem.
O: Tak, ale np. w Polanów 2

P: Czy w E2160 będzie się dało grać przez Firewall na łączu radiowym?
O: Wszystko zależy od konfiguracji sieci

 

Pytania zadał: PWL

P: Czy będzie można wcielać się w różnych bohaterów (nie tylko głównego, w którego się gracz wcieli) ?
O: Tak

P: Poruszona była kwestia eliminowania załóg pojazdów, więc powinno dojść pytanie, czy te same załogi będzie można transportować pomiędzy pojazdami.
O: Tak

P: Czy doświadczenie będzie zdobywać postać kierująca pojazdem czy też pojazd (:-P), jeżeli będzie możliwa wymiana załóg?
O: Doświadczenia będzie zdobywać postać

P: Czy głównym bohaterem będzie można sterować na ekranie. Czy będzie on mógł przemieszczać się po między zbudowanymi pojazdami (np. będzie raz sterować myśliwcem, a raz czołgiem :]) zakładając, że metoda transportu załóg będzie możliwa?
O: Tak

P: Jaki jest stosunek ludzi z zespołu do innych gier stworzonych przez Polaków (Np. Mortyr czy Chrome). I czy imię księcia Mirka w Polanach jest zaplanowanym nawiązaniem do imienia Mirka Dymka? :P
O: Stosunek do innych polskich gier mamy neutralny, a imię, to nawiązanie do I części Polan :)


PS Nie wprowadzajcie transportu postaci między pojazdami ;]
Mirek dodał: A dlaczego  nie ?
 


Pytania zadał: G@meBoy(R) jr.

P: Czy przewidziane są dodatki, mody itp. do Eartha 2160
O: Przewidujemy program wspierania moderów

P: Czy nie można by zostawić paru śmigłowców?
O: Nie

 

Pytania zadał: Bolek

P: Czy będzie można pracować nad kilkoma wynalazkami naraz?
O: Tak

P: 10 lat to nie dużo. Jak bardzo zmienia się jednostki?
O: Całkowicie, nastąpi 100% zmian

Nie usuwajcie czołgów!
Mirek dodał: Ok!

 


Pytania zadał: Medivh

***Pytania z cyklu "Earth 2160":

P: Jak bardzo rozbudowana będzie fabuła Earth 2160 ??
O: Bardzo

P: Jeśli filmiki mają być robione na enginie gry (jako scenki na mapkach (samowyzwalacze)?), to czy będzie ich pełno (przy każdej okazji, jak nowy wynalazek...., każde dodatkowe zadanie) ?
O: Po wymyśleniu nowego wynalazku filmiku nie będzie, ale ogólnie rzecz biorąc filmików będzie pełno.

P: Centra naukowe mają pracować niezależnie (dużo wynalazków robionych naraz), ale czy da się je łączyć w sieci (do szybszej pacy nad 1 wynalazkiem) ?
O: Jest to planowane

P: E2160 ma działać w pełni na DirectX 8.1, czy nie mógłby znaleźć się wyższy poziom detali obsługujący 9.0 ??
O: Earth 2160 nie będzie działał na DirectX 8.1, będzie on wymagał DX 9.

P: Czy zwykłe jednostki będą miały cechy bohaterów (umiejętności, przedmioty...), czy jedyną rozbudowaną formą RPG mają być agenci (interfejs), a jednostki tylko poziomy definiujące statystyki ??
O: Do trybu RPG nawiązywać będą agenci i bohaterowie, reszta jednostek zostanie opisywana według statystyk

P: Czy piloci mogą przesiadać się miedzy pojazdami ?? I czy w związku z przesiadką do innego typu pojazdu zmniejszy się nieco ich doświadczenie (pracują w końcu w nieco odmiennych warunkach)
O: Każdy pojazd ma taki sam pulpit sterowniczy, więc doświadczenie pilotów się nie zmniejszy.

P: Skoro jest dużo wody to czy zwykłe jednostki (naziemne/kosmiczne) mogą się po niej poruszać i/lub ukrywać pod powierzchnią ?? Jeśli nie to dlaczego nie ma floty (ogranicza to różnorodności strategii) - przecież nie musi być ona transportowana miedzy planetami, a tworzona na zbiornikach ??
O: Są już tysiące jednostek, dlatego flota nie będzie potrzebna.

P: Jak znacząco typ/kształt terenu wpływa na parametry jednostek - czy jednostki mają np.: kąt graniczny podjazdu (pod górę) (albo spadku w dół przy zjeździe po zbyt stromym zboczu), czy zostawiają ślady (jak intensywne i na jak długo...) ??
O: Jednostki mają parametr opisujący maksymalny kąt podjazdu i zjazdu z góry. Ślady będą zostawać na tyle długo, żeby to ładnie wyglądało.

P: Czy edytor umożliwia tworzenie misji i kampanii (scenariuszy o możliwych do definicji celach, innych niż "zniszcz wszystko") , definiowanie parametrów jednostek?
O: Jest to w planach

P: Czy fabuła E2160 ma się rozgrywać poza Układem Słonecznym ?? Nie róbcie tego !! Przynajmniej nie na początku - w późniejszym etapie po przejęciu technologii obcych można walnąć jakieś skoki w czasie, czy podróże między galaktyczne, ale początek MUSI być na Marsie i/lub księżycach Układu Słonecznego (najlepiej częściowo terraformowanym (wyrywkowe "żywe" sektory i większościowo obszary totalnie nie naruszone)
O: Dobra!

P: Czy EarthNet będzie rozbudowany do formy równej/lepszej od Battle.NeT (opcje): Czy będą różne wbudowane formy gry (rankingowe, własne, kampanie Online) ?? -Czy będzie opcja bycia obserwatorem lub sędzią ?? Czy będą różne "ogólne statystyki graczy" (nie tylko punkty doświadczenia i liczba zwycięstw, porażek...): poziomy doświadczenia, klasy graczy... ??
O: Jest to w planach

P: Czy znajdą się różne "smaczki" nawiązujące do poprzednich część (rasa uchodźców "Lost Souls") (pojedyncze jednostki z poprzednich części (do znalezienia na mapie...) ??
O: Tak, tak - smaczki będą

P: Kiedy zapisy na publiczne testy i premiera ?? Kiedy oficjalne strona będzie zawierała coś więcej niż logo ??
O: Jak przyjdzie na to czas

P: Czy Earth 2160 zostanie wydany z jednakową zawartością pudełek (płyty, instrukcja, dodatki (również jakość (kolor...) elementów) i w tym samym terminie we wszystkich krajach ?? Lub czy w krajach o "biedniejszej" zawartości będzie dostępna wzbogacona edycja kolekcjonerska (o limitowanym nakładzie, albo dostępna tylko w przedsprzedaży....) ?? Ile będzie kosztował Earth 2160 (w różnych edycjach) ??
O: To zależy od wydawcy

P: Czy będzie rejestracja elektroniczna Earth 2160, czy tylko karty do wysłania pocztą ??
O: To pytanie także należałoby skierować do wydawcy

***Pytania z cyklu "do Reality Pump":

P: Kiedy pojawi się strona internetowa ??
O: Już za kilka dni

P: Czy zamierzacie organizować sprzedaż przedpremierową swoich gier (zamówienia 2-3 tygodnie przed premierą, wysyłka 1 dzień przed, tak żeby w premierę dotarło do gracza) ??
O: Pytanie do wydawcy

P: Czy dałoby się wydać Serię/1 Zestaw "Classics of Reality Pump".
O: Pytanie do wydawcy

P: Zrobicie w najbliższym czasie (przed alpha testami) konkurs z nagrodą w postaci wizyty w waszej siedzibie z możliwością obejrzenia sobie E2160 ??
O: To jest pytanie, czy rozkaz ? :)

P: Czy będą istniały zespoły regularnie tworzące patche do waszych gier (walnijcie ze 2 reklamy na EarthNet to będzie na to kasa - o ile dużo ludzi będzie grało)??
O: To już zależy od tego, czy będzie Wam się chciało te patche robić.

P: Jakie są najdawniejsze publiczne dokonania zespołu (albo pojedynczych ludzi) na arenie gier/programów komputerowych (Polanie, czy coś znaczącego wcześniej ??)??
O: Polanie byli naszym pierwszym projektem

P: Która dotychczasowa produkcja jest dla was najcenniejsza - jesteście z niej najbardziej dumni - najbardziej wam na niej zalezało - ... (abstrahując od możliwości technicznych ...) ??
O: Na każdej produkcji zależy nam tak samo, ale najcenniejsze dla nas są Earth 2150 i Earth 2140, ponieważ były to gry przełomowe.

P: Dlaczego Właścicielem Reality Pump jest Zuxxez ?? Czy to wy szukaliście "sponsora" (dlaczego nie w Polsce ??), czy to oni znaleźli was (złożyli ofertę) ??
O: Firma Zuxxez założyła Reality Pump

P: Czy zamierzacie zrobić jakiś "Wielki" nie RTS (np.: typowy RPG w świecie Eearth 21xx )??
O: Na razie nie

P: Czy (jeśli powstaną) kolejne gry cyklu będą się nazywały Earth 2170, Earth 2180.... ?? Czy nie lepiej zostawić człon 21xx, a początek dostosowywać do treści, np.: Mars 2160/Solar Ststem 2160, Universe 2170... ??
O: Zostanie nazwa Eartha, ponieważ zmiana pierwszego członu zdezorientowałby wielu graczy.
 


Pytanie zadał: Ldath

P: Rosic :>> Spytaj też co planują już po wydaniu Earth 2160. Przecież na tej grze świat się nie skończy a trochę głupio ciągąć ten sam temat Polanie 2, 3, 4, 5, 6, 7 itd czy Earth 2140, +10 +10, +10, +10 itd :P. Może jakieś nowe pomysły czy w ogóle tajne plany a może coś podobnego do Homeworld'a (uwielbiam gry z tej serii równie mocno jak gry z RP). .
Rosic po przeczytaniu pytania dodaje - ... a spytaj się sam <LOL>
O: Być może powstanie jakieś RPG

 

Pytania zadał: rdab-[POL]ERDE

P: Kiedy będą udostępnione technologie starszych programów i silników gier?
O: Nigdy

P: Czy planowany jest następny hit roku 2005/2006; co to będzie?
O: Earth 2160 :D (nie mamy planów na przyszłe gry)

 

Pytanie zadał: Voythieus

P: Czy będzie dodatek do Polan 2? Jeżeli tak, to kiedy, czy będzie w nim nowa nacja i czy można w ogóle poznać jakieś szczegóły? :)
O: Dodatek jest w planach

 

Pytanie zadał: [GoD]_RaMzEs_

P: Czy jest dostępny język skryptow do FA i WWIII. Gdzie można go dostać ?
O: Jest dostępny, wkrótce Rosic go opublikuje
 


Pytanie zadał: -ONE-

P: Czy w Earth 2160 będzie się dało zapisywać repleye tak jak np. w StarCrafcie ?
O: Jest to planowane

 


To by było na tyle - dzięki wielkie za wszystkie pytania, no i wielkie dzięki Mirku za odpowiedzi !


II.

Wywiad z KP2140, stworzycielem pierwszego prawdziwego polskiego modu do TMP, kampanii Generał Trzeciej Kategorii, przeprowadził Rosic.

Witaj !

Heja !

1. Przedstaw się ładnie naszym czytelnikom :)
Moja ksywa to kp2140 (mało oryginalnie, ale ujdzie). Nigdy nie miałem pomysłu na dobry nick, a gdy skończyłem kampanię musiałem się jakoś nazwać, żeby nie mówili ten od kampanii i na szybciocha wziąłem kp2140 - taki jaki jest mój adres imejl.

2.Kiedy i w jaki sposób rozpoczęła się Twoja przygoda z komputerem?
Nie pamiętam dokładnie, ale to było w okolicach 9 roku życia. Moim pierwszym kompem był Commodore 64 – czy go jeszcze pamiętacie ? W tamtych czasach mało kto miał taki sprzęt, więc było czym szpanować. Na początku służył mi tylko i wyłącznie do giercowania, ale już wtedy zacząłem pisać pierwsze programy w Basic’u. Następnie nastała era Pegasusów i wreszcie mój pierwszy PC –386.

3.Kiedy po raz pierwszy zobaczyłeś Eartha?
Było to jakieś 3 lata temu. Pokazał mi go mój kuzyn i od razu Earth mną zawładnął. Przyznaje się, że E2140 był pierwszą strategią w jaką grałem i dlatego kocham ten gatunek. Fajnie było grać i niszczyć wroga. Nawet wymyśliłem specjalne określenia na mechy – borgi ,a na żołnierzy – ludki i tak już zostało. Porównywałem Eartha z innymi strategiami jak C&C i dalej wychodzę z założenia, że są takie niedoskonałe. Wtedy jeszcze miałem P150 i nie mogłem grać w nowsze gry, dlatego E2150 zobaczyłem dopiero gdy kupiłem nowy komputer, ten na którym teraz piszę. Później było tylko przechodzenie kampanii. Nie udało mi się skończyć LS jako UCS (ostatnia misja) i ED (przedostatnia).

4.Dlaczego rozpocząłeś prace nad Generałem?
Szczerze mówiąc nie wiem. Był to po prostu impuls – Cel misji: stworzyć kampanię. Chciałem spróbować swoich sił w nowej nieznanej mi dziedzinie robienia gier. Zawsze chciałem zrobić fajną grę, ale nie umiem dobrze programować, a ten EarthC dołączony na płycie to było właśnie to czego potrzebowałem.

5.Dlaczego wybrałeś taką nazwę dla kampanii?
Chciałem przedstawić moją wizję nieszczęsnego roku 2150. Generał Trzeciej Kategorii właśnie dlatego, że był to dramat wykorzystywanego, poniżanego i wyśmiewanego przez wszystkich dowódcy, który wykonywał swoje nieszczęsne obowiązki.

6.Ile czasu zajęło ci napisanie skryptów i zrobienie map ?
To jest bardzo długa historia. Cały projekt trwał około pół roku. Na początku zrobiłem scenariusz i komunikaty, a później zacząłem robić mapy. Miałem doświadczenie, bo robiłem wcześniej mapy do potyczki. Zrobienie jednej mapy trwa jakieś 3 godziny. Teraz pomnóżcie to przez 14, a następnie jeszcze przez 4. Dlaczego 4 ? Ta liczba przedstawia ile razy utraciłem wszystkie dane. Uwierzycie, że 4 razy robiłem 14 tych samych map ? A wszystko przez mojego brata, który bez pytania robi format (ale się wtedy działo :P). Ale dzięki temu doświadczeniu nauczyłem się robić kopie zapasowe, czego i Wam życzę :))). Jeżeli chodzi o skrypty to dokładnie nie wiem ile, ale w porównaniu z nauką ich pisania stosunkowo krótko.

7.Gdze nauczyłeś się pisać skrypty i ile czasu zajęło ci opanowanie EarthC?
Wszystko robiłem sam w domu. Uczyłem się EarthC jakieś 3 miesiące. To jest strasznie denerwujące, bo nawet jeden znak i już nic nie działa poprawnie. Nie wiem ile razy się poddawałem bo brakuje mi palców do tych obliczeń:). Najgorsze jest to, że nigdzie nie ma żadnego kursu, oprócz dokumentacji. Gdy coś nie wychodziło rozwiązywałem problem niezawodną metodą prób i błędów.

8.Czy planujesz napisanie kolejnych modów do Eartha ?
Ostatnio zawiesiłem projekt drugiej części Generała, bo było by to powtarzanie tego samego, a to mi się już znudziło. Jednak kilka pomysłów przetrwało i myślę, że można je wykorzystać. Nie zamierzam w pojedynkę brać się za nową kampanię, ale w zespole nie widzę przeciwwskazań. Już na WECu pojawiła się taka propozycja.

9.A może do WW3 lub FA ?
Muszę powiedzieć, że myślałem o tym. Fajnie by było przedstawić Busha jako terrorystę.

10.Pamietam, ze rozpocząłeś kiedyś projekt Open Earth. Czy mógłbyś o nim opowiedzieć szerzej ? Czy został on zawieszony ?
Open Earth nie jest moim pomysłem tylko mojego brata (jarekp3). Projekt został zawieszony, ale na pewno nie porzucimy pomysłu. Moim zadaniem jest wymyślenie scenariusza i zrobienie projektów jednostek. Brat zajmie się programowaniem (pod OpenGL, którego się uczy), a jeden znajomy robieniem grafiki. W planie mamy zrobienie języka skryptów. To ma być samodzielna gra, która ma tylko z Earthem wspólną fabułę. Na datę jej ukazania mogę tylko podać ‘?’.

11.Zrobiłeś mody do jakiejś innej gry?
Nie.

12.Czy grasz na MoonNetcie (EarthNetcie, Warnetcie)?
Mam modem i chyba dalej nie muszę wyjaśniać: (. Próbowałem Kilka razy w kafejce, ale nie chciało działać. Grałem tylko przez LAN.

13.Co sadzisz o projektach Polanie 2 i Earth 2160 ?
Wiem sporo o Polanach i widziałem screeny. Grafiki nie mogę opisać – jest po prostu bajeczna. Na pewno nie przejdę obojętny obok tego tytułu. Na Eartha czekam już bardzo długo i będę tyle czekał, aż go dorwę. Jednym z powodów zrobienia kampanii jest właśnie oczekiwanie na E2160. Reality Pump robi gry na naprawdę kosmicznym poziomie, tak trzymać!

14.Które gry, oprócz Eartha lubisz najbardziej?
HoMaM jest to naprawdę kultową grą, Spiderman the movie, WW3, Skoki narciarskie 2002, Colin 2. Z czasem dochodzę do wniosku, że przemysł gier schodzi na psy. Nie gram w nowe gry, bo one oferują tylko ładną przy dobrym sprzęcie! grafikę np. IGI2, UT2003, C&C Generals, GTA Vice City.

15.Jaki jest Twój ulubiony film, piosenka/grupa, sport?
Z filmów lubię komedie: Chłopaki nie płaczą, inne polskie; a także Matrix ale pierwszą część, Spiderman.
Najchętniej słucham ciężkiej muzy np. Linking Park. Piłka nożna to najlepsza gra na świecie, dużo czasu poświęcam na kopanie gały.

16.Jakie są Twoje plany na przyszłość?
Nie zastanawiam się nad tym. Żyje chwilą!

17.Co robisz w wolnych chwilach ?
Różne rzeczy. Począwszy od leniuchowania, przez granie na kompie, w futbol i słuchaniu muzyki do jeżdżeniu na motorze. Czasem czytam komiksy.

18.Opowiedz nam coś więcej o sobie.
Nie wiem co mam tu napisać, bo nic nie przychodzi mi do głowy.

19.Co sądzisz o Wecu (tylko szczerze) ?
Wykonujecie kawał dobrej roboty. Kiedyś zacząłem robić stronę o Earthu i gdy zobaczyłem WECa to przestałem. Jest tu największy zbiór informacji o grach z RP. Oprawa graficzna jest naprawdę ładna i strona jest często aktualizowana.

20.Jestes laureatem konkursu na najlepsza mapę, a wiec zdradź sekret jak tworzyć tak fajne mapki.
Nie ma żadnego sekretu. Ja najpierw robię teren, a później umieszczam obiekty. Grunt by mapka (na interface’ie) wyglądała fajnie. Może też trzeba mieć talent ?

21. Czy według ciebie konkurs był przeprowadzony dobrze ? Masz może propozycje zmian w przyszłorocznej edycji ?
Wszystko było w porządku. A nagroda jest po prostu zarąbista. Już miałem zamiar ściągać filmiki, a teraz już nie muszę. Tak trzymać !

Wielkie Dzięki

Życzę wszystkim miłych i zwariowanych wakacji !

Pozdrowienia !


III.

Wywiad ze SpaceTugiem, programistą wspaniałego modu SuperStorm, przeprowadził i przetłumaczył Rosic

Witaj

1.Dlaczego nazywasz się SpaceTug. Czy ten nick ma jakieś korzenie?
Wybrałem te imię do multiplayera w X-Wing Alliance. Tug jest najsłabszym statkiem w grze, dlatego użyłem jego nazwy, aby ostrzec ludzi jak zły jestem w tej grze :-) Potem tak już jakoś zostało

2.Skąd pochodzisz i ile masz lat?
Jestem z Kilbarchan, średnio rolniczej wsi w Szkocji, Wielka Brytania. Mam 17 lat.

3.Kiedy i w jaki sposób rozpoczęła się Twoja przygoda z komputerem?
Miałem z 10 lat, kiedy po raz pierwszy zagrałem w Sapera na laptopie mojej Mamy. Później dostałem wspaniałą maszynę 133MHz, 16MB, która jest ciągle używana przez mojego Tatę, który nie zważa na prędkość dopóki komputer działa. Wcześniej miałem przed PCtowy komputer i Sege Master System. Technologia zawsze mnie fascynowała.

4.Kiedy po raz pierwszy zobaczyłeś Eartha?
Dość późno - początek 2001 roku, mimo iż gra była w Wlk. Brytanii w 2000. The Moon Project został wydany w chwilę później i miałem go zaraz po premierze.

5.Kiedy dołączyłeś do klanu Foc i dlaczego?
Dołączyłem do [FoC] pod koniec zeszłego roku. Chip, jeden z założycieli klanu zaprosił mnie, ponieważ wykonałem trochę rzeczy na EarthT, mojej stronie o strategiach. Dołączyłem, ponieważ mieliśmy szanse pograć razem a także, dlatego, że klan robił przydatne rzeczy dla "społeczeństwa Earthowego", tak jak ja - Chciałem być częścią przydatnej grupy.

6.Jak często grasz na MoonNetcie (EarthNetcie, Warnetcie)?
Kiedy tylko mogę, między nauką a programowaniem SuperStorma, czyli ostatnio bardzo rzadko. Byłem może raz na tydzień kilka miesięcy temu, ale teraz mam kilka innych rzeczy do kontynuowania. Nie można tak naprawdę robić dwóch rzeczy naraz: grać w multuplayera i robić moich innych projektów. Często jednak gram po Lanie w domu - zarówno w TMP jaki i WW3.

7.Dlaczego rozpocząłeś prace nad SuperStormem?
Rozpocząłem prace nad SuperStormem, bo pomyślałem, że mógłbym połączyć wiele różnych opcji w coś, o co ludzie pytają cały czas. Było wiele skryptów np. włączających pogodę itp., ale ja zawsze miałem swoje pomysły, które z cech ludzie chcą zobaczyć w modzie. Dodatkowo każdy chciał sojuszu z graczem AI, a nikt nie wydał skryptu, który dobrze to robi. Myślę, że najważniejszym powodem było to, że jest to piekielna robota - dotychczas najcięższa rzecz jaką zrobiłem.

Dodatkowo, myślę, że wiele opcji w innych skryptach mogły zostać napisane, nie koniecznie lepiej, ale w sposób który bardziej odpowiada graczom. Na przykład, było kilka skryptów "pogodowych" dla TMP, włączając jeden w grze, ale włączały one pogodę losową, natomiast ludzie chcieli, aby pogoda była pasywna i dopasowana do terenu. Myślę, że zacząłem SuperStorma, bo wieżę, że ludzie robiący mody lepiej znają potrzeby "otoczenia".

8.Dlaczego wybrałeś taką nazwę dla modu?
Dobre pytanie. To przyszło do mnie podczas pisania skryptu, który oryginalnie nazywał się EarthWar. Może ktoś wymyślił tą nazwę wieki temu, ale nie pamiętam gdzie ją usłyszałem.

9.Ile czasu zajęło ci napisanie pierwszej wersji SuperStorma ?
Err.. nie pytaj :) Zrobienie Opcji Grupowych, tak aby można było je włączyć zajęło mi ponad 25 godzin. I było to jeszcze PRZED Beta-testami.

10.Gdze nauczyłeś się pisać skrypty?
Nauczyłem się z EarthC. Znałem trochę Basica, ale nic z C na którym język bazuje. Spędziłem wieki patrząc na skrypty źródłowe i próbując je zrozumieć. Raz, albo dwa prawie się poddałem, ale w końcu się zdeterminowałem coś zrobić. Skoncentrowałem się i zrobiłem. Moim pierwszym skryptem był "Winter Wonderland", dla Earth 2150, który w prosty sposób sprawiał, że wszędzie był śnieg. Musisz zrobić wiele śmiesznych rzeczy, aby zacząć ;)

11.Napisałęś coś innego niż SuperStorm (może do innych gier)?
Zrobiłem kilka misji do X-Wing Alliance i Freespace 2, ale nic nie publikowałem. Mój cały czas poświęcony na pisanie dedykuje Earthom, szczególnie po tym, jak spostrzegłem co mogę zrobić z SSem.

12.Czy Earth w Wlk. Brytanii jest popularny?
W jednym słowie - nie. First-person Shootery i RPG są tutaj bardziej popularne. Ze strategii to gry C&C i Age of Empires są popularne. Ludzie stąd dążą, aby mieć to, co wszyscy - jestem wyjątkiem, który ogląda co leży na półkach. No cóż.

13.Które gry, oprócz Eartha lubisz najbardziej?
Freespace 2 jest moją ulubiona grą. Przed nią była inna kosmiczna strzelanka Star Wars: X-Wing Alliance. Lubię także Homeworld, Ground Control i Battlezone II.

14.Jaki jest Twój ulubiony film, piosenka/grupa, sport?
Film: Star Wars Ep 2 Attack of the Clones
Muzyka: bardziej lubię muzykę z gier niż grup. Nie lubię popu, tylko starsze zespoły, które były w Anglii lata temu. Lubię muzykę elektroniczną z dobrą melodią i niezbyt mocnym głosem, aby nie zagłuszał dźwięków.
Sport: Jeżdżenie na rowerze.

15.Jakie są Twoje plany na przyszłość?
Chciałbym w przyszłości zostać informatykiem. Dla Earthow chciałbym ciągle ulepszać SuperStorma i może w przyszłości zrobić inne dodatki do Eartha 2160 i Frontline Attacka. Zależeć to jednak będzie od ilości wolnego czasu.

16.Czy znałeś kiedyś kogoś z Polski?
Nie przed rozpoczęciem SuperStorma i nigdy nie spotkałem nikogo. :) Myślę, że masz sporo międzynarodowych kontaktów po przez szukanie materiałów w internecie.

17.Opowiedz nam coś więcej o sobie.
Mieszkam w Szkocji, jak już mówiłem. Właśnie rozpocząłem kurs komputerowy na Uniwersytecie. Moim głównym zainteresowaniem oprócz komputerów jest jazda na rowerze - jeżdżę gdzie tylko się da i naprawdę to lubię. Ćwiczenia są także dobrym rozwiązaniem, ponieważ spędzam mnóstwo czasu przed komputerem, co nie pomaga mi trzymać formy. Lubię też filmy sf i książki, które rozwijają wyobraźnię - to kocham.

18.Co sądzisz o Wecu (wiem, że to ciężkie pytanie, bo nie znasz polskiego :-))?Jest pod wrażeniem stylu Weca i jestem pewien, że musi on być doskonałym źródłem dotyczącym Earthów. Jest dobrze zorganizowany i ma interesującą zawartość i pomysły.

19.Czy możesz powiedzieć mi coś o dostępności internetu w Anglii?
Internet jest bardzo popularny i łatwo dostępny dla większości ludzi - plus dostęp we wszystkie bibliotekach i miejscach publicznych. Stałe złącza nie są dostępne wszędzie, jednak część ludzi ma szybkie łącza.

20.Które gry z Reality Pump są sprzedawane w Wielkiej Brytanii?
Wiem tylko o Frontline Attack, Lost Souls i WOrld War III: Black Gold póki co.

Wielkie dzięki!


IV.

Wywiad z Mirosławem Dymkiem kierownikiem produkcji wszystkich gier Reality Pump przeprowadził Rosic

1.Czy masz jakieś przezwisko ?
Niestety nie.

2.Kiedy po raz pierwszy zetknąłeś się z komputerem ?
W szkole podstawowej. Był to Commodore C16 mojego kolegi.

3.Czy już wtedy wiedziałeś, że Twoja przyszłość będzie z nim związana ?
Nie, raczej nie. Byłem dzieckiem, a komputery nie były jeszcze zbyt popularne. Dopiero w liceum zacząłem programować na zajęciach kółka informatycznego. Mieliśmy komputery Timex (odpowiedniki ZX Spectrum). Wtedy naprawdę spodobała mi się informatyka. Z PC spotkałem się dopiero na 1-szym roku studiów. I wtedy rozgorzała moja pasja.  Każdą wolna chwilę spędzałem w pracowni komputerowej. Na drugim roku odłożyłem na tyle pieniędzy, aby kupić mój pierwszy własny komputer. Była to potężna jak na tamte czasy maszyna - 386DX 40MHz 4MB RAM 120MB HDD.

4.Czy przed wstąpieniem w szeregi Topware'u miałeś jakąś inną pracę związaną z grami ?
Ciężko to nazwać pracą :)
Przez całe życie tworzyłem gry. W większości były to planszówki, strategie i gry książkowe. Potem graliśmy w nie z kolegami.
Po kupnie komputera zacząłem go wykorzystywać jako maszynę do tworzenia gier. W czasie studiów powstało kilkadziesiąt gier. Właściwie każdy projekt jaki realizowałem na studiach przekształcałem w pewnego rodzaju grę.
Ukoronowaniem tego procesu było stworzenie, wraz z przyjaciółmi z akademika, POLAN.
Podczas prac końcowych przy POLANACH dostałem propozycję pracy dla TopWare. Wtedy rozpoczęła się moja kariera zawodowa w tej firmie.

5.Jesteś jednym z najważniejszych ludzi w zespole Reality Pump, jak doszedłeś do tak wysokiego stanowiska. Czy było trudno ?
Po podjęciu pracy w TopWare zostałem głównym programistą i projektantem gry EARTH2140.
Byłem wtedy jedyną osobą w zespole, która miała już w dorobku ukończoną i wydaną grę (POLANIE). Wcześniej TopWare tworzyło programy narzędziowe. To niejako automatycznie ustawiało mnie w pozycji szefa projektu. Podczas prac nad EARTH 2140 część firmy zajmująca się grą rozwijała się, a część od programów narzędziowych malała, aż doszło do sytuacji że pozostał tylko jeden projekt - EARTH 2140. Po jego wydaniu i wielkim sukcesie stworzyliśmy jeszcze kilka dodatków i zaczęliśmy rozważać produkcję części drugiej. Wtedy to nastąpił rozłam i cześć ludzi opuściła TopWare, zakładając firmę DRAGO. Po rozłamie zostałem poproszony o objęcie stanowiska Project Leadera w TopWare. I tak już zostało, aż do dzisiaj.

6.Czy w RP ludzie traktują cię jako szefa, czy raczej jako kolegę ?
Raczej jako kolegę. Atmosfera w pracy jest dosyć luźna. Nie przywiązujemy dużego znaczenia do stanowisk. Po prostu mamy pracę do wykonania. Oczywiście, pewna hierarchizacja istnieje, ale została stworzona tylko po to, aby pracowało się nam łatwiej.

8.Na czym tak dokładnie polega Twoja praca/rola w RP ?
Dbam o spójność koncepcyjną gry, rozdzielam zadania. Typowa rola project leader'a. Zarządzanie tak dużym zespołem wymaga doskonałego kontaktu z resztą zespołu. Wiesz, każdy z nas patrzy inaczej na świat. Trzeba uważać, żeby nie powiedzieć czegoś co może być źle zrozumiane przez innych. Trzeba dbać o swoich ludzi i starać się ich dobrze zrozumieć. W przeciwnym wypadku może dojść do wielu nieoczekiwanych sytuacji, które mogą nieźle namieszać w procesie produkcji.

9.Jak bardzo lubisz swoją pracę ? Uzasadnij odpowiedź.
Robienie gier to moja pasja życiowa. Uwielbiam to robić i nie widzę się w innym zawodzie. Nie przychodzę codziennie do firmy z myślą, że mam przed sobą kilka (czasem kilkanaście) nudnych godzin. Podobnie jak reszcie zespołu, moja praca sprawia mi przyjemność. Chyba o to w tym wszystkim chodzi...

10.Dlaczego nazwaliście się akurat Reality Pump ? Czy to czysty przypadek, czy może nazwa ta ma jakieś inne korzenie ?
Dyskusja nad nazwą była bardzo długa i burzliwa. Mieliśmy około 100 propozycji zgłoszonych przez członków teamu. Odbywały się głosowania i dyskusje. Ostatecznie metoda eliminacji została wybrana Reality Pump.
W pierwszej wersji nazwa brzmiała Eastern Reality Pump. Jednak później zdecydowaliśmy się na wersję skróconą.

11.Pierwsza zrobiona przez ciebie gra to:
Polanie. Oczywiście mówimy tutaj o grach, które zostały wydane.

12.Kiedy rozpoczęła się Twoja przygoda z Earth'em ?
Zaraz po rozpoczęciu pracy w TopWare. Musze przyznać że po Polanach byłem troszeczkę zmęczony tematyką rycerską, a jednocześnie zafascynowany grą Command&Conquer. Przedstawiłem wtedy projekt gry science-fiction, której akcja rozgrywała się w przyszłości. Pomysł został zaakceptowany i rozpoczęliśmy prace.

13.Byłeś odpowiedzialny za projektowanie map w The Moon Project. Fanom najbardziej utkwiła w pamięci mapa (Trzeci Pierścień) z napisem Earth wyrytym w skałach pod ziemią. Czy to Twoja sprawka ? Co skłoniło cię do tego żartu ?
Nie tylko moja. W każdej z naszych gier ukrywamy takie "żarciki". Cieszę się że zostały one zauważone przez graczy :)

14.Czy lubisz grać w stworzone przez Wasz team gry ?
Tak, lubię w nie grać ale tylko do momentu ich wypuszczenia na rynek. Sprawa wygląda tak ze projektujemy grę, w którą chcielibyśmy zagrać. Następnie przez ok 1.5 roku tworzymy ją i gramy w nią. Jeżeli cos nam się nie podoba lub nam przeszkadza - zmieniamy to. Gdy balancing do multiplayera jest gotowy, zaczynamy pisać misje. Dbamy, aby były ciekawe i wciągające.
Niestety, gdy gra jest już gotowa zwykle nie ma nam już nic do zaoferowania. Po prostu znamy ją tak dobrze, że zanika element zaskoczenia i tajemnicy. Ponadto, w tym momencie jesteśmy już zwykle w fazie projektowania następnej gry, która zajmuje nasze umysły.

15.A czy w ogóle lubisz grać w gry komputerowe ? Jeśli tak podaj kilka najlepszych według Ciebie tytułów.
Oczywiście, że tak. Ciężko jest robić gry i ich nie lubić. A najlepsze tytuły - Command&Conquer, Warcraft 2, X-Wing vs Tie Fighter na PC, Rogue Squadron na N64/PC, Rogue Leader na GameCube'a. Ta ostatnia przyciąga do pada jak magnes!

16.Poza komputerem, jakie jeszcze masz hobby ?
W czasie wolnym zajmuję się astronomią. Mam kilka teleskopów i wolne chwile spędzam na obserwacjach nieba. To naprawdę odpręża po dniu ciężkiej pracy. Dodatkowo piszę recenzje sprzętu astronomicznego i udzielam porad na różnych listach dyskusyjnych.

17.Czy masz ulubiony film, muzykę, czy uprawiasz jakiś sport ?
Dawniej byłem zagorzałym fanem serii Star Wars. Niestety po Epizodzie I świat Star Wars utracił dla mnie swoją spójność. Obecnie nie mam ulubionego filmu. Często chodzę do kina, jednak traktuję filmy jako typową rozrywkę. Można na 2 godziny przenieść się w inny ciekawy świat, odprężyć się i zrelaksować. Takie podejście określa repertuar. Chodzę na filmy lekkie, SF, komedie, itp.
Gdy nadchodzi zima wszystkie weekendy spędzam na nartach. Jestem zakochany w tym sporcie.
Słońce, śnieg, szybka jazda - wtedy czuję że żyję.

18.Pochwal się nam swoim największym życiowym sukcesem.
Mam nadzieję, że to Gracze mnie o nim poinformują ;)

19.Co sądzisz (tylko szczerze) o Wecu ?
To bardzo fajny serwis. Szanujemy ogrom pracy jaki włożyliście w ten site, aby przybrał obecną formę. Respekt...

20.Może zdradzisz fanom Eartha choć ułamek fabuły 2160-tki ?
Jeszcze na to za wcześnie. Mamy kilka wątków jednak jeszcze trwają dyskusje którego użyjemy, aby oprzeć o niego historie gry.

21. Wiem, że nie masz teraz czasu, ale może jak wrócisz z wakacji, to zrobisz jakąś małą mapkę specjalnie dla Weca ?
Może :)

Dzięki ogromne, było mi bardzo miło rozmawiać z tak znaną osobistością w świecie Eartha.
Pozdrawiam
Rosic


V.

Wywiad z Sergiuszem Juraszkiem członkiem zespołu Reality Pump przeprowadził Rosic

1.Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z komputerem ?
O ile mnie pamięć nie myli była to szósta klasa szkoły podstawowej. Po długich bojach udało mi się nakłonić rodziców do kupna wymarzonego Commodore C-64. Dwa lata później na lekcjach informatyki po raz pierwszy zetknąłem się z PCetami i wtedy zaczęło się na dobre. Sprzedałem C-64, rozbiłem świnkę skarbonkę, zrobiłem maślane oczy przy rodzicach i jakiś czas później dołączyłem do szczęśliwego grona posiadaczy PC AT 286. Z tego co pamiętam to miał 1Mb pamięci RAM, stację dysków na dyskietki 5 i 1/4 cala, monochromatyczny monitor i dysk o pojemności 80 Mb. Jak na owe czasy była to jednak potężna konfiguracja :)

2.Co skłoniło cię do związania Swojej przyszłość z komputerem ?
Głównie zainteresowania. W chwili kiedy pojawiła się szansa by pracować z grupą tworzącą gry, nie zastanawiałem się długo. Jestem przekonany, że było to dobry wybór.

3.Jak długo jesteś członkiem Raelity Pump ?
Od samego powstania, czyli będzie roczek. Wyjaśnię może jednak kilka szczegółów. Początki TopWare sięgają 1995 roku, wtedy to w Bielsku-Białej rozpoczęto prace nad Jackiem Orlando, a w Krakowie nad Earth'em 2140. Powstały wtedy dwie grupy developerskie związane z wymienionymi produkcjami, a działające pod szyldami TopWare Programy - w Krakowie i TopWare Poland - w Bielsku-Białej. Jednak by obie grupy uczynić bardziej rozróżnialnymi (wszak dla gracza TopWare to TopWare, a czy Poland czy Programy, któż by tam pamiętał) dano nam możliwość nazwania się. Tym sposobem powstały: Reality Pump Game Development Studios (to pełna nazwa) w Krakowie i Toon Traxx w Bielsku-Białej.
W firmie TopWare pracuje 5 lat, pierwsze 3 w Bielsku-Białej, a ostanie 2 w Krakowie.

4.Gdzie wcześniej pracowałeś ?
To moja pierwsza praca.

5.Jakie dokładnie jest Twoje zadanie w grupie ?
Tworze wszelkiego rodzaju teksty, dokumentacje, instrukcje, briefingi. Często zajmowałem się również wstępnym tłumaczeniem. Przy The Moon Projectcie pomagałem też przy tworzeniu map.

6.Ile projektów masz już na swoim koncie ?
Współtworzyłem scenariusz do Jacka Orlando i przy nim zaczynałem pracę.
Później była praca w lokalizacji (przekładzie gier na język polski) i nie wspomnę dokładnie przy ilu grach pracowałem.
Przypadkiem dołączyłem do zespołu zajmującego się serią Earth. Wtedy pracowali nad 2150. Po tym projekcie zostałem z nimi na dobre. Uczestniczyłem w tworzeniu:
The Moon Project,
Heli Heroes,
World War III,
a w chwili obecnej zajmujemy się Polanami II.

7.Jeżeli Wy zajmujecie się Polanami II, to kto pracuje nad WW2 Panzer Claws ?
To normalne, ze zajmujemy się 2 czasem nawet 3 projektami w jednej chwili, taki jest cykl produkcyjny - niektóre działy kończą wcześniej (np. graficy ingame'owi) i zaczynają prace nad kolejnym projektem. W przypadku WWII musze jeszcze wspomnieć, że grafika, filmami i programowaniem misji zajmowała sie współpracująca z TopWare grupa In Images.

8.Dlaczego zrezygnowaliście ze stworzenia Eartha 3 Conquest Of The Red Planet ?
Taka była decyzja szefostwa, uzasadniana względami marketingowymi. Poza tym taka odmiana dobrze robi teamowi. Dosyć już mięliśmy czołgów, mechów i laserów.

9.Ile zabiera wam czasu stworzenie jednej gry ?
Bardzo trudno to ocenić. Przystępując do prac nad jakąś grą nie wiemy dokładnie z czym przyjdzie nam walczyć, jakie problemy napotkamy. Tylko do pewnego stopnia jesteśmy to w stanie przewidzieć. Nieraz zdarzało się, że nad błahostką spędzaliśmy wiele godzin, a wydawałoby się skomplikowany problem rozwiązywaliśmy w ciągu minut. Poza tym część pomysłów i innowacji powstaje w trakcie tworzenia gry, jeżeli oceniamy, że ma sens poświęcenie kilku dni na wprowadzenie do gry jakiejś nowej technologii to decydujemy się na to.
Odpowiadając jednak na pytanie - czas ten waha się od 1.5 roku do 2 lat.

10.Jakie panują stosunki między wami w RP ?
Staramy się by były jak najlepsze.

11.Czy RP podpisało kontrakt z Topware (Zuxxez), czy raczej jest jego częścią ?
RP to nazwa grupy developerskiej. Wszyscy jesteśmy pracownikami firmy TopWare.

12.Czy lubisz grać w stworzone przez Realty Pump gry ?
Zdarza mi się pogrywać w WWIII i Heli Heroes.

13.A czy w ogóle lubisz grać w gry ?
Tak, jestem zapalonym graczem. Jednak ilość ukazujących się gier w stosunku do mojego wolnego czasu ma się nijak i nieraz nie udaje mi się ukończyć gier, w które zacząłem grać.

14.Jaka jest Twoja ulubiona gra, zespół muzyczny, film ?
Ciężko w każdym przypadku wskazać na jedną pozycję
Gry:
Star Cratf, Diablo, seria Heroes of Might and Magic, Medal of Honor, Counter Strike, i inne a niedługo do tej grupy zapewne dołączy War Craft III.
Muzyka:
Ostatnio głównie jazz: Marcus Miller, Jaco Pastorius, Miles Davis, Path Metheny, chociaż nieraz wracam też do moich starszych fascynacji: Incubus, Red Hot Chilli Peppers, Rage Against The Machine.
Film:
Gladiator, Matrix, Przekręt, Szeregowiec Rayan, Zielona Mila.

15.Co robisz w wolnych chwilach ?
W każdej wolnej chwili ćwiczę grę na gitarze basowej - udzielam się w zespole rockowym. Poza tym komputer, książki. Ostatnio zainteresowałem się również astronomią.

16.Czy Masz hopla na punkcie jakieś rzeczy, bądź czynności ?
Muzyka i jeszcze raz muzyka.

17.Co sądzisz ( tylko szczerze ) o Wecu ?
Bardzo mi się podoba. Oby więcej takich inicjatyw.

18.Kiedy zostanie wydany Earth 2160 Online ?
4 kwartał 2003 roku.

Wybacz, że jestem natrętny, ale taka już moja "praca".

Rozumiem :)
Pozdrawiam

Serg


VI.

P. Hassinger, członek zespołu, ZUXXEZ Entertainment AG 

1.) Czy mógłbyś objaśnić o co chodzi w Earth 2150 dla tych którzy o nim nie słyszeli ?

W Earth 2150: Escape from the Blue Planet i Earth 2150: The Moon Project trzy frakcje (Eurasian Dynasty, United Civilized States and Lunar Corporation) muszą walczyć o zasoby potrzebne do ucieczki z ziemi. W trzeciej części Earth 2150: Lost Souls, będziesz musiał spróbować wydostać się z ziemi wraz z pozostałymi na niej mieszkańcami. 

2.) Czy Map Editor jest prosty w użyciu ? Czy będziemy umieli zbudować mapę i zagrać na niej bez dużych umiejętności programowania ?

Tak jak w poprzednich dwóch częściach bardzo prosty w obsłudze edytor map jest zawarty. Mapy można zrobić bardzo szybko, nawet przez niedoświadczonych użytkowników. 

3.) Czym różnią się frakcje które możemy kontrolować ?

Trzy frakcje mają różne jednostki. “Eurasian Dynasty” ma ciężkie czołgi, uzbrojone helikoptery, technologie laserowe i broń nuklearną, ale nie posiada antygrawitacji. “United Civilized States” używają mechów ( dwu nożnych lub Spiderów ), mają kilka jednostek latających, używają broni plazmowej i pól siłowych. “Lunar Corporation” ma tylko jednostki latające mogące przelecieć nad wodą ( coś na wzór poduszkowców ). Używają oni broni energetycznej. Każda ze stron konfliktu może łączyć podwozia z różnymi typami broni, każdy wynalazek da się także ulepszać co pozwala tworzyć setki różnych jednostek. 

4) Jakich typów zasobów powinniśmy oczekiwać ?

W grze jest tylko jeden typ zasobów, ale sposób jego wydobycia jest inny dla każdej frakcji. 

5) Ile osób będzie mogło grać jednocześnie w sieci ?

Do ośmiu w jednej grze. 

6) Gdzie będziemy mogli zagrać w multiplayera ?

Używamy własnego systemu serwerów, zwanego EarthNet. EN zawiera chat, ranking, itd. Możliwość rozmów także będzie zawarta. 

7) Czy ten tytuł używa tego samego silnika graficznego co w wcześniejszych 2150, czy jest to nowy silnik ?

Używa on silnika z Earth 2150: The Moon Project, ale już ostatni raz. Podczas ostatnich dwóch lat opracowaliśmy nowy silnik pod nazwą “Earth III". Earth III wspomaga chat, ranking, spotkania itd. Earth 2150: Lost Souls także wspomaga MS voice, ale nowy silnik trzeciej generacji - w którym obiekty będą bazować na innym rodzaju matematyki niż w Earth 2150, będzie pozwalał nam wykonywać system kości dla obiektów i bardzo efektywne zespolenie - będzie w użyciu za rok. 

8) Czy ten tytuł będzie wydany jako dodatek, czy jako osobna gra ?

Będzie to osobna gra. Będzie on rozwijany przez grupę Infinite-X, który składa się z zagorzałych fanów Earth 2150 fans. Nie planujemy wydać go jako dodatku, aby uchronić klientów od przymusu kupna innego tytułu, ale cena będzie kształtować się na poziomie dodatku ( 19 zł).